به گزارش ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه افزود: بیشترین میزان تصادف زنجیرهای در پایتخت بخاطر بارندگی و لغزندگی معابر در شهریور ماه امسال و با ۱۵ درصد بوده ضمن اینکه ۷۲ درصد مقصر این حوادث رانندگان خودروهای سواری بودهاند.
به گفته وی، همچنین وقوع این نوع حوادث در بزرگراهها با ۴۶ درصد بیشترین آمار در پایتخت طی هشت ماه منتهی به آبان امسال بوده است در حالیکه ۵۸ درصد این نوع حوادث در روز اتفاق افتاده و ۴۲ درصد مربوط به شبها است.
سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه ۳۳ درصد علت وقوع این حوادث عدم توجه به جلو از سوی راننده بوده است، گفت: بسیاری از تصادفات جرحی زنجیرهای میتواند باعث فوت راننده و سرنشینان شود در این نوع حوادث رانندگی یک خودرو با چندین خودرو دیگر برخورد کرده و حاصل آن مجروحیت یا مرگ یک یا چند نفر بوده است.
وی ادامه داد: تصادفات زنجیرهای به حوادثی گفته میشود که در آن یک خودرو به صورت همزمان با چند خودرو دیگر برخورد کند که میتواند به صورت خسارتی، جرحی یا حوادث فوتی ختم شود، پس نمیتوان به راحتی از کنار این دسته از تصادفات گذشت.
سرهنگ جوانبخت در خصوص نوع وسیله نقلیه مقصر در تصادفات جرحی و زنجیرهای پایتخت اظهار کرد: خودروهای سواری با ۷۲ درصد در صدر و موتورسیکلت سواران با ۱۳، وانت بارها، کامیون و کامیونت با پنج، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس هم با ۲ درصد سهمی ئر تصادفات زنجیرهای تهران به خود اختصاص دادهاند.
وی اضافه کرد: هر رانندهای وظیفه دارد با رعایت تمامی قوانین رانندگی، در سطح شهر و جادهها رانندگی کند تا دیگران را در جاده به خطر نیندازد با این حال، بسیاری از رانندگان، رفتارهای خطرناکی را در رانندگی انجام میدهند که میتواند منجر به حوادث جدی مثل تصادفات زنجیرهای شود.
سرهنگ جوانبخت در خصوص دلایل عمده این گونه حوادث یادآور شد: رانندهای که خیلی نزدیک به راننده جلویی حرکت میکند، رانندهای که سرعت بسیار بالایی دارد، زمانی که آب و هوا نامساعد باشد مثلا باران یا برف شدید ببارد، وقتی که راننده حواسش جای دیگری باشد برای مثال استفاده از تلفن همراه، در تبدیل او به یک مقصر تصادف زنجیرهای نقش دارد.
نظر شما