علی اربابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: فرسوده بودن تاکسی و عدم نوسازی، اتمام مهلت پروانه تاکسی و بی رغبتی راننده جهت پیگیری تمدید و عدم مشوق های دولتی از جمله دلایل نبود انگیزه و استقبال رانندگان برای نوسازی خودرو در بجنورد است.
وی با اشاره به افزایش قیمت خودرو افزود: قیمت خرید هر دستگاه تاکسی جدید اکنون حدود ۹ میلیارد ریال برآورد می شود، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات جهت نوسازی تاکسی به هر متقاضی پرداخت می شود و یک میلیارد ریال هم پول حاصل از فروش خودروی خود آنان است.
رییس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد ادامه داد: رانندگان تاکسی برای خرید خودروی جدید مبلغ مازاد را ندارند و استقبال آنان جهت نوسازی دستگاه کمتر شده و رغبتی برای انجام این کار را ندارند.
وی با اشاره به افزایش نامتعارف کرایه تاکسی توسط برخی رانندگان تاکید کرد: درآمد رانندگان تاکسی برابر با نرخ تورم است، آنان گلایه مندند که اعداد و ارقام با درآمدشان سازگار نیست، لوازم یدکی و استهلاک تورم دارد و هزینه ها بالا است.
اربابی بیان کرد: همین باعث شده اختلافی بین درآمد و استهلاک پیش آید و کرایه را بیشتر از حد معمول از مسافر دریافت کنند، تیم بازرسی بر تخلفات رانندگان نظارت دارد اما نیرو کم است و حجم تخلفات بالا و جوابگوی تمام رسیدگی ها نیست.
مشکل کمبود تاکسی در بجنورد
وی با اشاره به مشکل کمبود تاکسی های درون شهری خاطرنشان کرد: خودروهای موجود به بهانه مقرون به صرفه نبودن کرایه ها و نداشتن توجیه اقتصادی در چند ایستگاه شهید و کارگر تجمع می کنند.
رییس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد عنوان کرد: تاکسی های زرد باید چرخشی و خطی کار کنند و روی درب خودرو مسیر مورد نظر قید شود.
وی بیان کرد: تاکسی های بجنورد خواستار استفاده و امکان دسترسی به مسیر خط ویژه اتوبوس ها بودند و این طرح به پلیس ارائه شد اما به جهت افزایش ترافیک و تصادف با آن مخالفت کردند.
روزانه ۳۰۰ هزار نفر مسافر با ناوگان مختلف در شهر بجنورد جابه جا می شوند و ۳۰ درصد از آن با تاکسی ها است.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما