به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق شناس غروب امروز شنبه در نشست بررسی مشکلات اتحادیههای حمل و نقل گیلان که با حضور جمعی از مدیران تعاونی های تاکسیرانی استان برگزار شد و طی آن مهمترین مسایل و مشکلات این قشر از جمله فرسودگی تاکسی مطرح شد، پس از شنیدن دغدغههای مدیران تعاونیهای تاکسیرانی استان عنوان کرد:در گیلان به طور میانگین روزانه بین ۳ تا ۳.۵ میلیون لیتر بنزین (در پیک به ۴ تا ۴.۵ میلیون) مصرف می شود.
وی عنوان کرد: می تواند با نوسازی خودروهای فرسوده میزان مصرف بنزین را کاهش داد در عین آنکه خدمات کیفی مناسبی هم در اختیار مردم استان قرار می گیرد.
وی بیان کرد: اگر با یک تغییر رویکرد، خودروهای نو جایگزین تاکسیهای فرسوده گیلان شود ضمن کاهش مصرف، آمار فوتی های سوانح رانندگی درون شهری نصف می شود و آلودگی رشت و سایر شهرها کاهش مییابد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه بهترین خودروها باید برای تردد مردم در سطح شهرها فعال باشد، اضافه کرد: اقشارهای مختلف مردم برای تردد در سطح شهرها از تاکسی استفاده می کنند بنابراین باید تاکسی از کیفیت و شرایط خوبی برای جابجایی مردم برخوردار باشند.
وی به حاضران در این نشست سه ماه فرصت داد تا ایدههای خود در زمینه رفع مشکل فرسودگی ناوگان تاکسیرانی ارائه دهند تا تصمیم نهایی گرفته شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تعاونیها یکی از عوامل توسعه کشور هستند، گفت: برای فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات باید به تعاونی ها و ظرفیت های قابل توجه آنها تکیه کرد از اینرو توجه و تقویت آنها اهمیت دارد.
علی لقمانی اظهار کرد: حمایت بسیاری از مسئولان از تعاونیها، کلامی و زبانی است در حالی که انتظار است تعاونی ها در عمل حمایت شوند.
وی با بیان اینکه تعاونی های فعال در عرصه های مختلف از جمله تعاونی تاکسیرانی با مشکلاتی مواجهند، اضافه کرد: کمبودها و مشکلات به تعاونی ها این اجازه را نداده که مستقل از دولت باشند.
وی با اشاره به عضویت ۱۱ هزار نفر در تعاونیهای تاکسیرانی گیلان بیان کرد: فرسودگی تاکسی ها و خودروهای فعال در این تعاونی ها از جمله مهمترین مشکلات تاکسیرانان استان است اگر چه اقداماتی طی سالهای گذشته برای نوسازی خودروها انجام شده اما خیلی موفق نبوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار همکاری دستگاه های ذیربط برای رفع مشکلات تاکسیرانان از جمله فرسودگی خودروها شد.
فرسودگی ناوگان تاکسیرانی، عدم امنیت شغلی، ترافیک، فعالیت خودروهای شخصی مسافربری، زمان بر بودن تعویض کپسول گاز (برای تاکسی های ۲ گانه سوز) و تعداد زیاد سرعت گیرها از مهمترین مسائل ودغدغه های مدیران تعاونی های تاکسیرانی استان و تاکسیرانان در این نشست بود؛ آنان بر ضرورت نوسازی ناوگان، برخورداری از تسهیلات کم بهره و بیمه تاکید کردند.
نظر شما