استاندار اصفهان: برندسازی کلید توسعه صادرات استان است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: کلید توسعه صادرات استان اصفهان برندسازی منطقه‌ای و استفاده از فرصت‌های موجود در کشورهای آسیایی است.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ افزود: توسعه صادرات استان، نیازمند استمرار و تلاش مستمر در این زمینه است که اتاق بازرگانی باید این مهم را به تصویب رسانده و به‌طور جدی توسعه دهد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در توسعه صادرات استان، اظهار کرد: اصفهان در حال حاضر با مشکلاتی در مسیر صادرات مواجه است، اما باید به دنبال روش های خلاقانه و نوآورانه برای رفع این مشکلات باشیم و از اتاق بازرگانی اصفهان انتظار داریم که ویژند منطقه‌ای را تهیه و به تصویب رسانده و سپس آن را توسعه دهند.

جمالی نژاد افزود: این فرایند ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد، اما باید تشریفات زائد حذف شده و فرآیندها تسهیل شوند تا کسب و کارها بتوانند به راحتی ادامه فعالیت دهند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ما باید از فرصت‌های موجود در آسیا استفاده کنیم، با بسیاری از کشورها مانند شانگهای چین و روسیه به طور جدی در زمینه وارد تعاملات اقتصادی شویم و تمرکز بیشتری بر روی این بازارها داشته باشیم.

وی استفاده از ظرفیت بخش دانشگاهی و روش های هوشمند برای بهبود فرآیند صادرات و همکاری با بخش‌های مرتبط در حوزه‌های راهبردی استان مانند گردشگری، هوش مصنوعی و انرژی را ضروری دانست و افزود: ما باید با تمام توان در راستای توسعه صادرات استان گام برداریم و از فعالان اقتصادی نیز انتظار می‌رود با تمرکز بیشتر به کار خود ادامه دهند.

جمالی نژاد گفت: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادراتی قوی و بهره‌گیری از تمامی فرصت‌های موجود در شرایط تحریم، می‌تواند اصفهان را به قطب صادراتی تبدیل کند.

به گزارش ایرنا آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ عصر روز شنبه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha