به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شکوهی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: این جت در تهران مستقر است و در صپرت نیاز در کمترین زمان ممکن برای انتقال بیماران اورژانسی به همدان پرواز می کند.
این مسوول اضافه کرد: به شکل میانگین روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تماس توسط بیماران یا همراهان آنها با مرکز ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس استان برقرار و از خدمات مشاورههای پزشکی، دارویی و پرستاری بهرهمند میشوند که از این تعداد ۲۷۰ تا ۳۰۰ مورد منجر به ماموریت و انجام خدمات درمانی می شود.
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بخشی از تماس های برقرار شده با این مرکز مربوط به مزاحمان تلفنی است که در این زمینه نیازمند آموزشهای فراگیر به جامعه هستیم.
شکوهی افزود: مزاحمت های تلفنی موجب تاخیر در خدمت رسانی اورژانس به بیماران واقعی و نیاز به درمان می شود بنابراین باید اطلاع رسانی و آموزش در زمینه آثار منفی مزاحمت تلفنی بیشتر شود.
وی از مراجع قضایی خواست برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس به نحوی صورت گیرد که بازدارنده باشد البته در کنار برخورد قضایی، فرهنگسازی و تبلیغات سمعی و بصری نیز میتواند از بازدارنده باشد.
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این مرکز بدون در نظر گرفتن شهرستان اسدآباد که دارای دانشکده مستقل از استان همدان است، دارای ۶۵ پایگاه شهری و جادهای، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه بانوان است و چهار پایگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق عمل سیار فعال دارد.
شکوهی ادامه داد: اورژانس همدان دارای ۵۴۰ نفر نیروی انسانی فعال شامل پزشک، کارشناس پرستاری، کارشناس فوریت پزشکی، کارشناس هوشبری و کارشناس عمل ااست که به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان هستند.
وی با بیان اینکه همه آمبولانسهای اورژانس استان مجهز به تجهیزات پزشکی روز جهان هستند،افزود: تمام تلاش ما این بود که تجهیزات پیشرفتهای وارد استان شود و بتوانیم خدمات به موقع و مناسب ارائه دهیم.
نظر شما