به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی شهامی روز چهارشنبه در چهارمین جلسه کارگروه راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان، افزود: طبق ارزیابی انجام شده، پاسخگویی به شهروندان از نظر زمانی و تعدادی در زیرسامانه متقاضیان این پنجره روندی رو به رشد دارد.
وی اضافه کرد: این موضوع نشانگر فرهنگسازی صورت گرفته در سازمانها، زحمات دبیرخانه مربوطه و تلاش دستگاه های نظارت کننده بر عملکرد سامانه است.
این مسوول تاکید کرد: هدایت متقاضیان ارائه خدمت به این پنجره موجب سرعت گیری پاسخگویی و کاهش هزینه ها می شود.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: یکی از راهکارهای کاهش جرم و ایجاد شفافیت در امور، تحقق دولت الکترونیک است که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ضمن پایش تغییرات محیطی، نظارت دقیق بر امور اراضی و صیانت از آن را امکانپذیر میکند.
مسعود رسولی با تاکید بر اینکه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کاهش تخلفات مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز موثر است، افزود: همچنین پایش کاربری اراضی کشاورزی،رصد اراضی مجاز به ساخت و ساز و اراضی تحت حفاظت قانونی از دیگر خدمات این سامانه است و کاهش جرایم مرتبط با حوزه زمین را در پی دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: پنجره واحد زمین، سامانهای مهم در اجرای دولت الکترونیک است که علاوه بر جلوگیری از تخلف در حوزه زمین، زمان رسیدگی به درخواستها، استعلامات و پاسخگویی به مراجعان را در حوزه زمین در کوتاهترین زمان پاسخ میدهد.
در ادامه این جلسه، مباحثی پیرامون اجرای بهینه و استفاده حداکثری از ظرفیت پنجره واحد مدیریت زمین جهت پیشگیری از جرائم مرتبط با حوزه زمین و همچنین ساماندهی نحوه ارائه خدمات در حوزه زمین و ساختمان برگزار شد.
نظر شما