۲۱ آذر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85687189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر اهواز: طرح قطار شهری همچنان درگیر مسائل حقوقی پیمانکار قبلی است

اهواز- ایرنا- رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: انعقاد قرارداد جدید اجرای عملیات ساخت طرح قطار شهری اهواز به دلیل اینکه خلع ید کامل از پیمانکار قبلی انجام نشده و همچنان درگیر بحث حقوقی است به سرانجام نرسیده است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی مطیعی چهارشنبه در نشست خبری در محل ساختمان شورای شهر اهواز بیان کرد: طرح قطار شهری بسیار تخصصی است و هر شرکتی قادر به اجرای آن نیست، قرار بود که یک شرکت زیر مجموعه وزارت دفاع عملیات اجرایی این طرح را بر عهده بگیرد که به دلیل مشکلات حقوقی که در این طرح وجود دارد تا کنون این قرار داد منعقد نشده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در اهواز افزود: حاشیه نشینی در اهواز گسترده شده اما نمی‌توان خدمات‌رسانی به این مکان‌ها را قطع کرد، قرارگاه محرومیت زدایی در اهواز برای نظارت بر بحث بهداشت و وضعیت خدمات رسانی به این مناطق تشکیل شده است.

مطیعی در بخش دیگری از این نشست به موضوع برگزاری نشست های شورای شهر اشاره کرد و اظهار کرد: شوراها محل اختلاف سلایق و دیدگاه‌ها است و وجود اختلاف نظر در شورا را می توان امری طبیعی دانست.

ادامه فعالیت شهردار اهواز تا پایان دوره ششم شورا قابل پیش بینی نیست

رییس شورای شهر اهواز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ماندگاری شهردار اهواز تا پایان فعالیت شورای ششم صحت دارد گفت: هیچ دیدگاه و نظری در این خصوص وجود ندارد و نمی‌توان این موضوع را پیش بینی کرد.

وی در خصوص طرح بهسازی خیابان نهج البلاغه اهواز که سال‌ها راکد مانده بود ادامه داد: اجرای دوباره این طرح در شورای شهر اهواز تصویب شده است و فرآیند آن آغاز شده ، تا کنون روند تملک سه ملک در این منطقه در حال انجام است.

مطیعی در خصوص دفع آب‌های سطحی در اهواز گفت: یکی از اشکالاتی که همیشه گریبان گیر اهواز بوده اختلافات بین شهرداری و شرکت آبفای استان، موضوع دفع آب‌های سطحی است.

رییس شورای شهر اهواز افزود: با پیگیری های انجام شده، شهرداری و شرکت آبفای استان به اتفاق نظری در خصوص دفع آب‌های روان در اهواز رسیدند و با اجرای طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی در بارندگی اخیر شاهد کمترین حجم مانده آب در اهواز بودیم.

مطیعی در ادامه با ابراز گله مندی از حفاری‌های شرکت آبفا که باعث تخریب آسفالت شهر شده است اظهار کرد:شرکت آبفا در گذشته پس از حفاری اقدام به آسفالت نمی‌کرد که با پیگیری های انجام شده ملزم به آسفالت اینگونه نقاط شده است.

افزایش سرانه فضای سبز در اهواز ضروری است

رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: با توجه به آلودگی های هوا باید سرانه فضای سبز برای هر شهروند از 11 میتر به 50 متر افزایش یابد.

مطیعی اظهار کرد: سرانه واقعی فضای سبز شهر اهواز از سوی شورای شهر بررسی شد و شناسنامه فضای سبز تهیه شده است ، علت پوشش بیشتر فضای سبز اهواز از گیاه کنوکارپوس آسان بودن نحوه نگهداری آن است.

عملکرد موفق شهرداری اهواز در ایجاد کمربند سبز

مطیعی با بیان اینکه عملکرد شهرداری اهواز در ایجاد کمربند سبز موفق بوده است افزود: از مساحت هفت هزار و ۲۰۰ هکتار کمربند سبز اهواز تعهد شهرداری یک هزار و ۲۰۰ هکتار است که تا کنون یکهزار هکتار را انجام داده و قرارداد ایجاد ۲۵۰ هکتار دیگر را منعقد کرده است.

وی در خصوص مباحثی که درباره مشکلات تنفسی ناشی از گیاه کنوکارپوس در اهواز مطرح شده است اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده چنین موضوعی صحت ندارد و مطرح کردن این بحث بیشتر به نفع مافیای تولید زغال چوب است.

عدم هدایت تامین اعتبار طرح های کلانشهر اهواز به سمت اعتبارات ملی

رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه تامین اعتبار بسیاری از طرح های عمرانی کلانشهرها از محل اعتبارات ملی است بیان کرد: متاسفانه این پیگیری در اهواز انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از طرح ها به دلیل نداشتن اعتبار نیمه تمام باقی بمانند.

مطیعی با ابراز گله مندی از پایین بودن سطح درآمدزایی در شهرداری اهواز افزود: این مهم باعث شده تا ارزش افزوده و یا عوارض آلایندگی مهمترین منبع اعتباری و درآمدی برای شهرداری باشد.

وی در خصوص کمبود پارکینگ در اهواز بیان کرد: شورای ششم‌ بسته‌های تشویقی برای احداث پارکینگ در مناطق پرتردد اهواز تدوین کرده که به زودی تصویب خواهد شد.

رییس شورای شهر اهواز در ادامه سخنان خود در خصوص استخدام نیروهای حجمی در شهرداری اهواز گفت: شورای شهر به طور جدی در مقابل چنین تصمیماتی ایستاده و با هرگونه تخلف در این خصوص برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، اجرای عملیات ساخت ۱۱.۵ کیلومتر از طرح قطار شهری اهواز قرار بود توسط یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع انجام شود که طبق گفته شهرداری اهواز تا کنون محقق نشده است.

طرح قطار شهری اهواز ۲۰ سال با پیشرفت ۲۸ درصد در رکود است و به یک دغدغه برای مردم اهواز در سیستم ناوگان عمومی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha