۱۲ دی ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85706827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در کردستان جان باختند

سنندج- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال تاکنون هفت شهروند کردستانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باخته‌اند که این تعداد سال گذشته یک نفر بود.

حسین جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۲ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان به ثبت رسیده است که ۷۵ مورد آن در فصل پاییز رخ داد.

وی با اشاره به برقراری ۱۲۱ تماس با سامانه ۱۱۵ واحد ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال جاری افزود: از این تعداد ۱۱۸ مورد منجر به ابلاغ ماموریت و اعزام تیم‌های اورژانس به محل حادثه شد که در طی این ماموریت‌ها، ۱۳ نفر در محل حادثه درمان و ۹۹ نفر به مراکر درمانی منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۶۴ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن مسموم شدند که تنها یک نفر جان خود را از دست داد و امسال این تعداد افزایش چشمگیری دارد.

جعفری از انجام بیش از ۱۶ هزار ماموریت اورژانسی توسط این مرکز در پاییز سال جاری خبر داد و با اشاره به برقراری بیش از ۷۵ هزار تماس با واحد ارتباطات این مرکز، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۱ هزار و ۳۵۵ مورد مشاوره تلفنی و ۱۸ هزار و ۹۵۱ ماموریت انجام شد.

وی ادامه داد: از این ماموریت‌ها، سه هزار و ۸۱۳ مورد مربوط به حوادث مرتبط با حمل و نقل، ۲ هزار و ۶۷۷ مورد مربوط به حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل و ۱۲ هزار و ۴۸۱ مورد مربوط به بیماری‌ها بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از تعداد حوادث غیرمرتبط به حمل و نقل ۷۵ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و ۶ مورد سرمازدگی و مابقی موارد را سایر ماموریت ها در بر می‌گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۴۶۱ ماموریت مرتبط با بیماری‌ها انجام شد، گفت: ۸۳۲ مورد مربوط به بیماری های قلبی، ۵۵۶ مورد مربوط به بیماری ها تنفسی و ۶۱ مورد مربوط به اورژانس زنان و سایر موارد مربوط به دیگر بیماری هاست.

وی با اشاره به مزاحمت های تلفنی، یادآور شد: از کل تماس های دریافتی، سه هزار و ۹۵۴ مورد مزاحمت تلفنی بوده که بدون شک بر کیفیت خدمات رسانی تاثیر منفی می گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha