به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کرمان، دادخدا سالاری روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: پس از بررسی های تکمیلی سربازرسان سازمان بازرسی، مشکلات موجود دسته بندی و اولویت بندی شده است و مشکلاتی که حل آنها در حوزه اختیارات استان نبوده، با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و وزارت نفت برطرف شده و مشکلاتی که حل آنها در استان امکانپذیر بوده نیز از سوی مدیران استانی پیگیری شده است.
وی با اشاره به دعوت سازمان بازرسی استان از مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه کرمان، اظهار داشت: در این نشست مشترک، مقرر شد تعداد کاربران سامانه سدف به منظور تسهیل امور مردم در جنوب استان افزایش یابد و به ازای هر شهرستان یک کاربر، مسئولیت انجام این وظیفه را بر عهده گیرد و این در حالی است که تاکنون تنها یک کاربر، بار تمام مسئولیت های ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان را بر عهده داشته است.
بازرس کل استان کرمان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد با اجرای برنامه های جهادی به نحوی برنامه ریزی شود که نیروهای مربوطه در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل نیز در سازمان های مربوطه حضور داشته باشند و مشکلات مردم را برطرف کنند.
سالاری تاکید کرد: در برنامه ریزی های انجام شده به نحوی اقدام شده تا از بروز این مشکلات در سال های آینده نیز جلوگیری به عمل آید.
قدردانی بازرس کل استان کرمان از یک خبرنگار
بازرس کل استان کرمان در ادامه گفت: در این زمینه گزارشی درباره مشکلات مردم جنوب استان در تامین سوخت از سوی یکی از خبرنگاران استان به سازمان بازرسی واصل و پیگیری شد که براین اساس در ادامه تیم های بازرسی نیز در شهرستان های مربوطه حضور یافتند و موضوع به صورت ویژه مورد رصد و ارزیابی قرار گرفت.
وی ضمن تاکید بر اینکه قصور و کوتاهی مدیران محلی و شهرستانی از جمله فرمانداران و مسئولان اجرایی نیز در این بازدیدها بررسی شده است، اظهارداشت: سازمان بازرسی استان با هرگونه قصور و کوتاهی مدیران که منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شود، قاطعانه و با جدیت برخورد می کند.
سالاری خاطرنشان کرد: همه مدیران در هر سطح و جایگاهی باید بدانند که مردم ارباب ما هستند و شأن مدیران در خدمتگزاری دقیق به مردم است.
منشور نظارتی جدید در سازمان بازرسی استان مبنای سنجش مدیران است بازرس کل استان کرمان در ادامه سخنان خود به منشور جدید سازمان بازرسی برای سنجش مدیران اشاره و بیان کرد: اولین وجه این منشور، انجام وظیفه در شأن مردم و به نحو مطلوب است و وجوه بعدی آن مربوط به رصد امور و پیش بینی مشکلات، حل مشکلاتی که قابل پیش بینی و پیشگیری نبوده اند و عذرخواهی بابت مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده و نتوانسته ایم آنها را حل کنیم، است.
وی تاکید کرد: سازمان بازرسی به عنوان ناظر ارشد استان، مدیران را بر این مبنا مورد سنجش قرار می دهد و در رابطه با هرگونه قصور و کوتاهی نیز پرونده تشکیل می دهیم.
فرهنگ عذرخواهی از مردم
بازرس کل استان کرمان در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که فرهنگ عذرخواهی مدیران از مردم باید نهادینه شود، عنوان کرد: در رابطه با مشکلاتی که از باب تامین سوخت برای مردم شهرستان های جنوبی استان کرمان فراهم شده؛ به عنوان نیروی نظارتی از مردم عذرخواهی می کنم و مدیران مربوطه از جمله فرمانداران و مسئولان اجرایی نیز باید در این زمینه از مردم عذرخواهی کنند.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که مدیران با حرکت برنامه محور می توانند از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری نمایند، اظهارداشت: رصد مستمر، پیش بینی مسائل احتمالی و پیشگیری سه اصل مهم در راستای بهبود خدمات ارائه شده به مردم است.
عذرخواهی مدیر پخش
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه کرمان نیز در سخنانی از ایجاد مشکلاتی برای مردم شهرستان های جنوبی استان برای تامین نفت سفید و گاز مایع عذرخواهی کرد و گفت: بخش زیادی از این مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی و قطعی سامانه های مربوطه بوده که منجر به ایجاد صف های طولانی شده بود که در این رابطه ضمن تلاش و برنامه ریزی مضاعف برای حل مشکلات مربوطه، از مردم نیز عذرخواهی می کنیم.
هوشنگ غلامی افزود: مردم باید بدانند که هیچگونه کمبودی برای تامین سوخت درشهرستان های جنوبی استان کرمان وجود ندارد و با توسعه زیرساخت های لازم روند سوخت رسانی نیز تسهیل می گردد.
نظر شما