۱۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9253240
T T
۰ نفر
اسناد شفاف و قطعی بین المللی درباره مالکیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس وجود دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/11 سیاسی.جزایر سه گانه.غیرمتعهدها.خلیج فارس کوالالامپور - خبرگزاری غیرمتعهدها با اشاره به اسناد شفاف و قطعی بین المللی، مالکیت تاریخی جزایر سه گانه را متعلق به ایران دانست و نوشت: بر اساس واقعیت های تاریخی پیش از اینکه کشور امارات به وجود آید، این جزایر متعلق به ایران بوده است.
به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، ایران هیچ ادعایی را درباره جزایر سه گانه نپذیرفته و با آنها به طور جدی برخورد می کند و این بار نیز ادعای سران کشورهای عربی در مورد جزایر ایرانی در خلیج فارس را رد کرده است.
این خبرگزاری می افزاید: ایران بارها با انتقاد از ادعاهای کشورهای عضو اتحادیه عرب در خصوص جزایر سه گانه خلیج فارس، این جزایر را تا ابد متعلق به خود اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، ایران اقدام اتحادیه عرب در صدور بیانیه در خصوص جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک را نقض آشکار تمامیت ارضی ایران می داند و از این موضع خود نیز به هیچ عنوان تنزل نمی کند.
خبرگزاری غیرمتعهدها در ادامه می افزاید: اتحادیه عرب در بیست و دومین نشست خود در لیبی بار دیگر ادعاهای خود در مورد جزایر ایرانی را مطرح کرده است.
این خبرگزاری در ادامه به نقل از رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه می نویسد: سه جزیره ایرانی بخش های جدایی ناپذیر خاک ایران بوده و مطرح کردن چنین ادعاهای بی پایه و غیر عاقلانه بر حق حاکمیت ایران بر این جزایر بی تاثیر است.
آساق 335** شبک شماره 005 ساعت 06:16 تمام
۰ نفر