۲۰ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9607389
T T
۰ نفر

گروه شمس برسماع تنبور را اجرا می کند

۲۰ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9607389
گروه شمس برسماع تنبور را اجرا می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/20 فرهنگی.داخلی.موسیقی تهران- سرپرست گروه شمس از اجرای جدید این گروه با عنوان بر سماع تنبور طی شهریورماه در تالار وحدت خبر داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، کیخسرو پورناظری روز دوشنبه با بیان اینکه علیرضا قربانی خواننده این کنسرت خواهد بود ، اظهار داشت: آثاری که در این کنسرت اجرا می شود، مجموعه ای از آثار جدید و قطعاتی است که در کنسرت اسفند ماه سال گذشته اجرا شده بود.
سرپرست و آهنگساز گروه شمس با بیان اینکه این کنسرت در دو بخش موسیقی تنبور و موسیقی ملی ایران است، گفت: این برنامه را همچون دیگر کنسرت های گروه شمس، پورناظری ها براساس موسیقی تنبور و موسیقی ملی ایران با اشعاری از مولانا، پرتوکرمانشاهی و محمد علی بهمنی آهنگسازی کرده اند.
بر اساس این گزارش گروه شمس سال گذشته به مناسبت سی سالگی خود کنسرتی در تهران به مدت سه شب برگزار کرد که هشت هزار تماشاگر از این کنسرت دیدن کردند.
کیخسرو پورناظری (آهنگساز، نوازنده تنبور و تار) ، تهمورس پورناظری ( آهنگساز، نوازنده تنبور وتار)، سهراب پورناظری (آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه )، پوریا پورناظری (تنبور)، ندا خاکی (تنبور)، کاوه گرایلی (تنبور)، خورشید دادبه (تنبور)، نیکناز میرقلمی (تنبور) و علیرضا جوادی (تنبور) ، نگار خارکن (کمانچه ) ،مهیار طریحی ( سنتور)، حسین رضائی نیا(سازهای کوبه ای )،همایون نصیری (سازهای کوبه ای ) وشهاب پارنج (سازهای کوبه ای ) به همراه علیرضا قربانی در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.
این گزارش به نقل از روابط عمومی گروه موسیقایی شمس حاکی است که کنسرت برسماع تنبور دهه دوم شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
فراهنگ 1588**9187** شماره 055 ساعت 15:14 تمام
۰ نفر