۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9615245
T T
۰ نفر

تماشاخانه سنگلج میزبان پری می شود

۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9615245
تماشاخانه سنگلج میزبان پری می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/12 فرهنگی.تئاتر.نمایش تهران - نمایش پری نوشته خیرالله تقیانی پور و کارگردانی مشترک خیرالله تقیانی پور و جواد نوری در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مرکز هنرهای نمایشی، این نمایش که جزو آثار منتخب پانزدهمین جشنواره بین المللی آیینی - سنتی است، از شیوه هایی نمایش ایرانی از جمله زن پوشی، سیاه بازی، سایه بازی و نقالی استفاده می کند.
در نمایش پری رضا پاپی، جواد پورزند، مصطفی ساسانی، علی عامل هاشمی، رهام عسگرپور، محسن بابایی ربیعی، حسین شفیعی، علیرضا زراعی و علی رضاخانی به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل نمایش می توان به پریدخت عابدین نژاد به عنوان طراح لباس و الهه افخمی و علیرضا نوری به عنوان دستیار کارگردان اشاره کرد.
جواد نوری یکی از کارگردانان نمایش پری درباره این اثر گفت: پری داستان یک دسته مطرب است که آوازه اجراهای آنها در تمام شهر سر زبانهاست، تا اینکه این گروه، روزی برای اجرای نمایشی به دربار ناصرالدین شاه دعوت می شوند اما ... .
نمایش پری از روز یکشنبه 17 مهر ماه تا 27 آبان ماه ساعت :19 30 به مدت 75 دقیقه در تماشاخانه سنگلج میزبان علاقه مندان است.
نوری و تقیانی پور مهر سال گذشته (1389) نمایش روزی، گذری، روزگاری را در تماشاخانه سنگلج به صحنه بردند.
فراهنگ ** 1071 شماره 045 ساعت 15:09 تمام
۰ نفر