۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9616336
T T
۰ نفر
دانشگاه سیستان و بلوچستان در دوره آزاد کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد ....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/1390 علمی آموزشی.آموزش عالی.دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان- سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه در ترم جاری برای دوره آزاد کارشناسی ارشد در رشته های مصوب دانشجو پذیرش می کند.
به گزارش ایرنا، "علیرضا رضوانی" روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: براساس مصوبه شورای عالی گسترش وزارت علوم به منظور توسعه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و جلوگیری از مراجعه دانشجویان به دانشگاههای خارج از کشور، این مهم از امسال به مرحله اجرا درآمد.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد در کشور، وزارت علوم ظرفیت خالی دانشگاههای مادر کشور برای جذب دانشجو در دوره های آزاد تحصیلات تکمیلی را مورد استفاده قرار داد.
او اظهار داشت: برای ترم مهرماه امسال دانشجویانی که در آزمون سراسری کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته شده بودند می توانستند با پرداخت شهریه در پردیس بین المللی تازه تاسیس این دانشگاه ثبت نام کنند اما با توجه به کمبود دانشجویان در این راستا، پذیرش دانشجو در دوره های آزاد آغاز شد.
وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان در رشته های مصوب در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو در دوره های آزاد می کند که پذیرش دانشجو منوط به قبولی آنان در آزمون کتبی و مصاحبه ای است که در این دانشگاه برگزار می شود.
رضوانی گفت: در ترم بهمن امسال دوره های آزاد پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز می شود.
سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر در استان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین مراکز آموزش عالی کشور به شمار می رود که فضاسازی زیبا این مرکز را به الگویی در کشور تبدیل کرده است.
وی افزود: امسال این دانشگاه مادر و پیش برنده اهداف وزارتخانه، توسعه تحصیلات تکمیلی را در اولویت کاری خویش قرار داده است.
او ادامه داد: در همین راستا مهرماه امسال دو هزار و 600 دانشجوی کارشناسی ارشد و 200 دانشجوی دکتری در دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرش شدند و پذیرش دانشجو در این مقاطع را با تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی طی 18 سال گذشته برابر کرد.
رضوانی شمار دانشجویان ثبت نامی دانشگاه سیستان و بلوچستان در مهرماه امسال در مقطع کارشناسی را هزار و 600 نفر عنوان و بیان کرد: برطبق سیاست های وزارت علوم دوره های کاردانی دانشگاههای مادر به سایر دانشگاهها در حال واگذاری است.
وی محوریت برنامه های امسال این دانشگاه را کاربردی کردن فعالیت های پژوهشی در راستای تامین نیاز استان و کشور، توسعه فعالیت های فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاه و افزایش جذب اعضای هیات علمی عنوان کرد.
او گفت: با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی و جذب دانشجو در این مقاطع باید در همین راستا شمار اعضای هیات علمی نیز افزایش یابد به همین علت امسال 100 عضو جدید به جمع 500 نفری هیات علمی دانشگاه افزوده خواهد شد. ک/2 7315 / 653
۰ نفر