۱ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9634406
T T
۰ نفر
نگاهی به کودکان سرزمین من از دریچه دوربین عکاسی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/01 فرهنگی.هنرهای تجسمی.سایر تهران- دبیر ششمین جشنواره عکس کودک از برگزاری این دوره از جشنواره با موضوع نگاه ویژه به اقوام ایرانی ( کودکان سرزمین زیبای من ) خبر داد و گفت: این جشنواره تلاشی برای نمایش زندگی و مسائل کودکان از دریچه دوربین عکاسی است.
علیرضا کریمی صارمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در خصوص این دوسالانه اظهار داشت: این مسابقه عکاسی توسط واحد عکس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در سه حوزه عکاسان کودک (زیر 12 سال )، عکاسان نوجوان (12 تا 18 سال ) و عکاسان بزرگسال (بالای 18 سال ) برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: موضوع برای کودکان آزاد اما برای شرکت کنندگان بزرگسال تنها شامل حوزه کودک و نوجوان می شود.
این مقام مسوول اظهار داشت: در این نمایشگاه که 16 بهمن ماه 89 برگزار می شود،هیات داوران از میان عکس های رسیده تعدادی را برای نمایش انتخاب خواهد کرد.
به گفته کریمی صارمی ، شرکت کنندگان می توانند تا 16 دی ماه آثار خود را به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند.
وی در خصوص جوایز نفرات برتر این جشنواره گفت: به نفرات اول تا سوم گروه کودک و نوجوان دوربین عکاسی دیجیتال به همراه لوح افتخار جشنواره اهدا خواهد شد.
کریمی افزود: در بخش بزرگسالان به نفر اول پنج سکه بهارآزادی ، نفردوم چهار سکه بهارآزادی و نفرسوم نیز سه سکه بهارآزادی تعلق خواهد گرفت و به نفرات برتر نیز علاوه برسکه لوح افتخار جشنواره اهدا خواهد شد.
دبیر ششمین دوره جشنواره عکس کودک در مورد هیات داوری این آثار گفت: سه نفر از هنرمندان برجسته عکاسی داوری این آثار را به عهده دارند که شامل محمد ستاری ( استاد دانشگاه تهران )، افشین شاهرودی (مدیرمسئول فصلنامه عکاسی خلاق ) و محمد حسین حیدری (مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ) است.
وی همچنین از تهیه کتابی شامل تصاویر برگزیده این رقابت خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این کتاب نفیس همزمان با روز افتتاحیه آماده و رونمایی شود.
فراهنگ **9173** 1918 شماره 070 ساعت 16:28 تمام
۰ نفر