۲ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9681858
T T
۰ نفر
معاون هنری وزارت ارشاد: درهنرستان های کشوربا محدودیت مواجه هستیم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/02 فرهنگی.هنرهای تجسمی .معاون امور هنری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی هنرستان هنرهای زیبای تجسمی پسران در تهران نسبت به وضعیت هنرستان های کشور ابراز نگرانی کرد و گفت : در حوزه هنرستان های کشور با محدودیت مواجه هستیم .
محمد حسین ایمانی خوشخو افزود : در حال حاضر بقای 30 تا 40 هنرستان سراسر کشور را به سختی حفظ می کنیم و به تازگی نیز اخبار خوبی در مورد وضعیت هنرستان ها به خصوص در چند استان کشور به گوش نمی رسد .
به گفته وی زمزمه تعطیلی چند هنرستان در برخی از استان های کشور به گوش می رسد که این امر به هیچ وجه شایسته نیست .
ایمانی خوشخو ادامه داد : این امر جای گله دارد که ما از میان 13 میلیون دانش آموز کشور چطور نمی توانیم 3000 هنرجو هنرستان های کشور را ساماندهی کنیم .
وی با اشاره به این که وزارت ارشاد بر طیق قانون تنها وظیفه نظارت بر هنرستان ها را برعهده دارد از مسوولان استان ها به ویژه استانداران خواست با کمی حمایت ، چراغ هنرستان های کشور را روشن نگه دارند .
معاون هنری وزارت ارشاد تاکید کرد که تعطیلی هنرستان های کشور با 70 سال سابقه فعالیت امری نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم و بنابراین با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از نخبگان کشور پس باید از نخبگان هنری که از همین هنرستان ها بلند می شوند ، غافل شد.
وی همچنین از اختصاص امکانات ویژه برای هنرجویان برتر هنرستان های کشور در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت : وزارت ارشاد در نطر دارد که امکانات ویژه ای را به هنرجویان برتر اختصاص دهد که این امکانات در عرصه گسترش فعالیت آنان هم در داخل و هم در خارج از کشور خواهد بود .
در این مراسم که با حضور حسین عرب اسدی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران ، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر هنرستان های تهران و جمعی از اساتید هنرهای تجسمی برگزار شد ، زنگ آغاز سال تحصیلی در هنرستان هنرهای زیبای تجسمی پسران نواخته شد و سال تحصیلی در این هنرستان به طور رسمی آغاز شد .
در این مراسم همچنین با اهدای لوح و جایزه از هنرجویانی که در کنکور سراسری امسال پذیرفته شده اند ، تقدیر شد .
سپس معاون هنری وزارت ارشاد به همراه جمعی از مدعوین از نگارخانه این هنرستان بازدید کرد .
در این نگارخانه 70 اثر نقاشی از هنرمتدان اروپایی که طی 50 سال جمع آوری شده ، به نمایش درآمده است .
در این مراسم یکی از مسوولان هنرستان هنرهای زیبای تجسمی پسران پیشنهاد کرد که نام این نگارخانه به نام استاد شریف آبادی از اساتید این هنرستان که به تازگی مرحوم شده است ، نامگذاری شود .
شماره 027 ساعت 12:25 تمام
۰ نفر