۶ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9703816
T T
۰ نفر
دومین جشنواره سراسری موسیقی آیینی اردبیل با معرفی برگزیدگان پایان یافت ......................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/05/86 داخلی.فرهنگی.هنری.موسیقی آیینی.
دومین جشنواره سراسری موسیقی آیینی اردبیل که از پنج روز پیش در مجموعه فرهنگی و هنری فدک اردبیل آغاز شده بود، عصر روز شنبه با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره هنری که با حضور وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی برگزار شد ، هیات داوران گروه موسیقی محلی کاشمر از استان خراسان را به عنوان مقام نخست این جشنواره معرفی کرد.
هیات داوران همچنین گروه موسیقی عاشیقی شهرستان مشگین شهر استان اردبیل و نیز گروه موسیقی شباهنک از استان خوزستان را به طور مشترک به عنوان مقام دوم گروه های شرکت کننده در این جشنواره معرفی کرد.
براساس رای هیات داوران ، گروه موسیقی سنندج از استان کردستان و گروه موسیقی محلی یاسوج از استان کهکیلویه و بویراحمد به طور مشترک مقاوم سوم این جشنواره را از آن خود کردند.
در این جشنواره هنری همچنین استاد محمد یگانه نوازنده صاحب نام دوتار از استان خراسان رضوی ، قادر رسولی سرپرست گروه موسیقی عاشیقی پارس آباد از استان اردبیل، علی رمضانی از استان قم، سرپرست گروه موسیقی خراسان شمالی ، سرپرست گروه موسیقی عاشیقی شهرستان پارس آباد ، سرپرست گروه موسیقی طالشی از استان گیلان ، سرپرست گروه موسیقی عاشیقی شهرستان خلخال ، سرپرست گروه موسیقی جاسک از استان هرمزگان ، استاد علی اکبر مهدی پور دهکردی از استان چهارمحال و بختیاری ، سرپرست گروه موسیقی عاشیقی دشت مغان و دوتن از هنرمندان گروه موسیقی افغانستان به عنوان پیشکسوتان عرصه موسیقی آیینی مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این جشنواره هنری که با هدف گرامیداشت سالروز ولادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع) برگزار شده ، 167 هنرمند در قالب 23 گروه موسیقی نواحی و استانهای مختلف کشور به ارایه و اجرای موسیقی آیینی پرداختند.
این جشنواره هنری با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و انجمن موسیقی استان اردبیل به مدت پنج روز از ساعت 18 تا 21 در مجموعه فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.
در مدت برگزاری این جشنواره گروههای شرکت کننده در هشت برنامه مجزا به اجرای نواهایی از موسیقی محلی و آیینی استانهای مختلف کشور پرداختند.
در جریان برنامه های جنبی این جشنواره نیز پنج نشست تخصصی موسیقی نیز با حضور استادان علی فرشباف نوازنده صاحب نام کمانچه آذری ، علی اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ، جلال الدین کزازی ، شهرام اعتمادی و کیوان ساکت با موضوع موسیقی آیینی در مناطق مختلف ایران برگزار شد.ک3 535/618/ 1768 شماره 032 ساعت 22:12 تمام
۰ نفر