قم- ایرنا- ۸۳ هزار و ۳۸۵ نامه مردمی در قالب سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور به قم ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ۸۲ هزار و ۳۸ مورد از این نامه ها شامل درخواست ها،‌ یکهزار و ۱۰۱ مورد شامل شکایات و ۲۴۶ مورد شامل ایده ها و نظرهای مردمی بوده است.

۱۴ هزار و ۵۸۹ مورد از نامه های مردمی برای رسیدگی به بانک ها،‌ چهار هزار و ۶۳۶ مورد به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ۶ هزار و ۷۶۶ مورد به کمیته امداد و ۲ هزار و ۸۱۷ مورد نیز به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شد،‌ضمن این که ۲ هزار و ۲۱۴ مورد به بهزیستی و چهار هزار و ۷۳۲ نامه مردمی نیز برای رسیدگی به صندوق کارآفرینی امید استان قم ارجاع شده است.

در مورد اقدام ها در خصوص پیگیری درخواست های مساعدت مالی نیز پنج هزار و ۹۰۱ نفر از مستحقین سه دهک پایین، پنج هزار و ۹۸۸ نفر از افزاد تحت پوشش نهادهای حمایتی پاسخ مثبت از نامه های خود دریافت کردند.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات خود اشتغالی و ضروری و اختصاص یکهزار و ۲۳۲ میلیارد ریال اعتبار ویژه پرداخهت تسهیلات قرض الحسنه از نکات مهم در مورد نامه های سفر رئیس جمهور به قم است.

بنا بر گزارش ها، هم چنین بالاترین آمار ثبت، پیگیری و ارجاع نامه های مردمی به رئیس جمهور در سفرهای استانی نسبت به سایر استان ها مربوط به استان قم بوده است.

به کار گیری بیش از ۹۰۰ نفر در مراحل پاسخگویی به سامانه ۱۱۱، پردازش، ثبت و تلخیص نامه های مردمی از ایام سفر تاکنون، اتمام ارجاع و آغاز فرآیند پرداخت ۱۴ هزار و ۵۸۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه نیز از دیگر نکات مهم در مورد نامه های سفر رئیس جمهور به قم محسوب می شود.

انجام بررسی های لازم و جذب اعتبار برای پرداخت چهار هزار و ۷۳۳ مورد وام خود اشتغالی و ضروری و نیز اتمام بررسی وضعیت معیشتی ۳۶هزار و ۲۰۳ مورد از درخواست های مساعدت های مالی از دیگر دستاوردهای بررسی نامه های سفر رئیس جمهور به قم بوده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور به همراه چند تَن از اعضای هیات دولت در قالب سیزدهمین سفر استانی، در روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به استان قم سفر کرد.

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha