وزیر علوم در مشهد

تهران- ایرنا- «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور شرکت در آیین بزرگداشت هفتادمین سال تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد، دیدار با دانشگاهیان و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دانشگاهی و فناورانه عصر روز چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸به استان خراسان رضوی سفر کرد.

بازدید از پژوهشکده فناوری زیستی و نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران در این مرکز آموزش عالی، شرکت در آیین افتتاح جشنواره ملل، نشست با اعضای شورای دانشگاه فردوسی مشهد و جلسه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی (به مناسبت روز دانشجو)از جمله برنامه‌های وزیر علوم در این سفر سه روزه بود.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه ایران از نظر قدمت تاریخی در ۱۳۲۸ خورشیدی و با تبدیل آموزشگاه عالی بهداری به دانشکده پزشکی، نخستین گام‌های خود را برای شکوفایی و بالندگی در شهر مشهد برداشت. این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور اکنون ۸۱۰ عضو هیأت علمی متخصص و نیز بیش از ۲۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد که بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن آنان دانشجویان خارجی هستند.  

تمبر و فرش دستباف یادبود هفتاد سالگی دانشگاه فردوسی نیز با حضور وزیر علوم در مشهد رونمایی شد که جزییات این خبر اینجا قابل ملاحظه است.

منصور غلامی در مراسم گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی در مشهد گفت: نقش استان خراسان رضوی در تاریخ تمدن، فرهنگ، عرفان، شعر و علوم سرزمین ایران انکارناشدنی است.

وزیر علوم همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به موضوع دانشجویان بازداشتی در وقایع آبان ماه هم اشاره و اعلام کرد: ۹۵ دانشجو در اعتراضات اخیر بازداشت شدند.

سخنان کامل غلامی درباره موضوع دانشجویان بازداشتی اینجا قابل ملاحظه است.

گزارش تصویری ایرنا از این جشن را اینجا می‌توانید ببینید.

شرکت در نشست کارگروه اخلاق در پژوهش از جمله برنامه های وزیر علوم به خراسان رضوی بود که وی در این نشست به موضوع تقلب علمی اشاره و تاکید کرد:‌ بیشترین مصادیق تقلب علمی در دانشگاه‌های غیردولتی بوده است.

از جمله برنامه های این سفر برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل با شعار دیپلماسی علمی و توسعه پایدار روابط بین‌الملل بود که برای پنجمین سال متوالی با حضور وزیر علوم و دانشجویانی از ۳۰ کشور جهان برپا شد.

افتتاح سامانه های مدیریت داده در دانشگاه فرودسی نیز از دیگر برنامه های غلامی به مشهد بود.

همزمان با وزیر علوم، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری نیز به خراسان رضوی سفر کرده بود و این دو مسئول در چارچوب برنامه‌های هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد از "پژوهشکده فناوری زیستی" و "نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران" در این مرکز آموزش عالی بازدید کردند که گزارش تصویری آن اینجا قابل ملاحظه است.

واعظی همچنین در جریان این سفر همزمان با بازدید از پژوهشکده‌های هوا خورشید و فناوری زیستی دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت:‌ ارتباط صنعت و دانشگاه مورد توجه خاص رییس جمهوری است

برچسب‌ها

اخبار پرونده