به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سهشنبه در چهل و نهمین جلسه شورای شهر، بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی، سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار دادند.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: پیشنهاد می شود که نرخ کرایه تاکسی به طور متوسط افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد و استفاده از خودروهای با کیفیت بالاتر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه استفاده از نظام پرداخت الکترونیک در سال آینده جزو تعهدات تاکسیرانی است، اظهار داشت: امکان متغیر بودن کرایه در ساعات پیک نیز وجود دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این لایحه آمده است که به طور متوسط نرخ کرایه ۲۵ درصد افزایش یابد اما در برخی خطوط که نیاز به تغییر نرخ است می توانند تا ۳۵ درصد افزایش نرخ داشته باشند.
به گفته وی، در خطوط دیگر باید کمتر از ۲۵ درصد افزایش نرخ باشد که بالانس این عدد به ۲۵ درصد برسد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه برای تردد شب یعنی از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح افزایش ۲۰ درصدی تعرفه در نظر گرفته شده است، گفت: نظامات جبرانی پیش بینی شده تا بتوانیم تاثیر تورم را در رانندگان تاکسی کاهش دهیم.
نرخگذاری در تاکسی همانند حرکت بر لبه تیغ است
ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: در لایحه ذکر شود حداکثر افزایش ۳۵ درصد باید باشد.
وی تاکید کرد: نرخگذاری تاکسی با نرخگذاری مترو و اتوبوس متفاوت است،در نرخگذاری تاکسی بر لبه تیغ حرکت میکنیم و هر انحراف به ضرر مردم یا تاکسیرانان است.
وی همچنین در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مبنی بر راهاندازی سامانه هوشمند تاکسیرانی نیز گفت: وقتی مدیرعامل میگوید هماکنون امکان راهاندازی آن وجود دارد چرا تا پایان سال مهلت بدهیم؟
به گفته وی، در مصوبههای زیادی شهرداری را موظف کردیم اما خیلی از آنها عملیاتی نشد و هیچ مدیری هم بابت انجام ندادن مصوبه بازخواست نشده است.
صدای رانندگان تاکسی باشیم
مهدی اقراریان دیگر عضوشورای اسلامی شهر تهران درباره مسکن تاکسیرانان گفت: زاکانی شهردار تهران، عضو هیات دولت است و باید با وزارت مسکن رایزنی و مکاتبه کند تا در طرح ملی مسکن به موضوع تاکسیرانان پرداخته شود.
وی با بیان اینکه اگر ما صدای تاکسیرانان نباشیم، چه کسی باید صدای آنان باشد، گفت: ما صدای مردم هستیم و در این حوزه از دولت مطالبه داریم.
وی از شهردار تهران خواست تا صدای مردم باشد و برای مشکل تاکسیرانانی که مستاجر هستند و خانه ندارند، فکری شود.
تبلیغات روی تاکسی ها با نظر سازمان زیباسازی باشد
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: ناظر و سیاست گذار تبلیغات در تاکسی ها، سازمان زیباسازی باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید سیاست گذاری بحث تبلیغات و انجام فرآیند ارایه تبلیغات تاکسی ها، در سازمان زیباسازی انجام شود، خواست تا متولی امر این سازمان باشد که از هرج و مرج در حوزه تبلیغات در شهر جلوگیری شود.
سرانجام اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر آراء افزایش میانگین ۲۵ درصد نرخ کرایه تاکسی را تصویب کردند.
نظر شما