نواقص مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز پیش از سفر رییس جمهور رفع می‌شود

تبریز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: نواقص موجود در مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز بر اساس زمان بندی تا سفر رییس جمهور رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمیعاد صالحی، روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیر ریلی بستان آباد - تبریز و ساختمان ایستگاه خاوران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بازدید با هدف شناسایی، بررسی و رفع نواقص این پروژه انجام می شود تا قبل از افتتاح از سوی رییس جمهور یا مقامات کشوری، برخی نواقص اولیه پروژه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برطرف شود.

وی اظهار کرد: نواقص ثانویه این پروژه نیز برای تامین منابع به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا پس از تامین اعتبار لازم در بازه زمانی مشخصی نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: بعد از رفع نواقص و افتتاح فاز اول این پروژه، برای بهره برداری با ظرفیت کامل آن برنامه ریزی لازم انجام می شود.

نواقص مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز پیش از سفر رییس جمهور رفع می‌شود

صالحی، ادامه داد: قبل از اینکه مردم از این مسیر تردد کنند ما وظیفه داریم به همراه تمامی هیات فنی، با قطار مسیر را طی کنیم و اگر ایراداتی در طول مسیر وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی یادآور شد: نواقص کل این مسیر از ایستگاه خاوران - بستان آباد - میانه متناسب با برنامه زمان بندی و اضطراری رفع می شود تا برای بهره برداری کامل هیچ مشکلی نداشته باشد.

بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای مسیر ریلی میانه - تبریز هزینه شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: در این بازدید مشترک با حضور مدیران و مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی و مدیران استانی، آخرین مراحل آمادگی مسیر ریلی میانه - تبریز و ایستگاه خاوران به عنوان ایستگاه جنوب شهر تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت.

خیرالله خادمی، با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در این مسیر انجام شده است، افزود: حجم سرمایه گذاری پروژه به قیمت روز از میانه تا تبریز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی اظهار کرد: بزرگترین تونل ریلی کشور به طول سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر و بزرگترین پل ۲ خطه ریلی کشور در این مسیر احداث و در طول مسیر حدود ۱۵۴ کیلومتر تونل، پل و گالری ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری زودتر از پروژه و برای رفاه حال مردم این منطقه انجام شده است.

خادمی، ادامه داد: در این بازدید تصمیم گیری در خصوص مرحله اول بهره برداری انجام می شود و کارهای باقی مانده برای تکمیل پروژه، پس از تهیه لیست نواقص موجود و اعتبار مورد نیاز با نظر راه آهن جمهوری اسلامی در برنامه زمان بندی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: برای رفع نواقص موجود، نظرات بهره بردار (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی) لحاظ می شود و اتصال ایستگاه خاوران به تبریز نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

نواقص مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز پیش از سفر رییس جمهور رفع می‌شود

به گزارش ایرنا، فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد - تبریز ( میانه - بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری است.

پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

این پروژه با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز - تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز - تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطارهای مسافری و پنج ساعت برای قطارهای باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری، عبور مسیر از مناطق کم عارضه تر از مسیر موجود میانه – مراغه - تبریز که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.

سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه - تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران هزینه شده است که یک هزار میلیارد تومان از این رقم در دولت سیزدهم هزینه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha