۲۸ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۹
کد خبر: 80999755
T T
۰ نفر
خوش بینی به بازار با روی كارآمدن دولت یازدهم

تهران - ایرنا - یك فعال بخش خصوصی گفت: با وجود تشدید مشكلات اقتصادی كشور در سال های اخیر اما با روی كار آمدن دولت یازدهم خوش بینی به بازار كار و اشتغال افزایش یافته است.

مجتبی ساریخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اینكه افزایش قیمت ها از نیمه نخست سال 91 شروع شد، گفت: قیمت تولیدات صنعتی در آن زمان 50 تا 60 درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: نوسان قیمت ارز باعث شده بود كه قیمت ها را 24 ساعته تعیین كنیم زیرا از روز بعد خبر نداشتیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه به نظر می رسد با آغاز حذف تحریم ها از 30 دی ماه امسال شرایط به نفع تولیدكنندگان تغییر كند زیرا در آن صورت فعالان این بخش می توانند با واردات مواد اولیه مورد نیاز علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل، مازاد بر نیاز تولیدات خود را نیز به خارج صادر كنند.

ساریخانی گفت: در صورتی كه تحریم ها كاهش یابد ورود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت سهل تر خواهد شد.

وی با بیان آنكه تجهیزات الكترونیكی مورد نیاز واحد صنعتی را كه در آن فعالیت می كند از كشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند وارد می كرده، تصریح كرد: از آنجا كه وجود تحریم ها سبب افزایش هزینه های واردات شده بود با آغاز حذف تحریم ها از دوشنبه هفته آینده، بتوان بخشی از این هزینه ها را كاهش داد.

وی افزود: خوشبختانه طی چند ماه اخیر قیمت ارز نوسان نداشته كه این فرصت خوبی برای تولیدكنندگان داخلی است.

این فعال صنعتی با بیان آنكه از مجموع 100 باسكولی كه طی یك سال در این واحد تولید می شود، تعداد كمی از آن به عراق و افغانستان صادر می شود، اظهار داشت: پیشتر تولیدات این واحد صنعتی به كشورهای همسایه شمالی صادر می شد اما متاسفانه چون اكنون چین و تركیه این كالا را با هزینه كمتر تولید می كنند، جایگزین ما در این بازار شده اند.

یادآور می شود، هم اكنون صنایع كوچك جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد اندونزی دارند. این بخش از صنایع در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد (به ویژه در مناطق كمتر توسعه یافته) سهم بسزایی دارند و واحدهای كوچك صنعتی كه از فناوری برتر استفاده می‌ كنند، توانسته‌اند همكاریهای خوبی با شركت ها و صنایع بزرگ در اندونزی داشته باشند.

هم اكنون 72 درصد شاغلان اندونزی در بخش صنایع كوچك فعال هستند.

اقتصام(4)9123**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد