۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۹:۵۶
کد خبر: 81230860
T T
۰ نفر
نگذاریم فریضه امر به معروف ضد ارزش تلقی شود

قم - ایرنا - آیت الله 'ناصر مكارم شیرازی' از مراجع تقلید با بیان اینكه متاسفانه فریضه امربه معروف در جامعه در حال كم رنگ شدن است، گفت: نباید كار به اینجا برسد كه این فریضه الهی ضد ارزش تلقی شود.

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، این مرجع تقلید شب گذشته در گردهمایی اساتید تفسیر قرآن كریم حوزه علمیه قم كه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزارشد، افزود: مصادیقی وجود دارد كه آمر به معروف را تهدید و گاهی نیز شهید می كنند و نباید كار به اینجا برسد كه این فریضه الهی به چنین سرنوشتی دچار شود.

آیت الله مكارم شیرازی اضافه كرد: از حوزه علمیه، علما و اساتید انتظار می رود بر روی این مساله برای مردم صحبت كنند تا این فریضه احیا شود.

وی در بخش دیگری سخنانش اظهار داشت: متاسفانه جمعی هستند كه مدرس و محقق نیستند، در درسی نیز شركت نمی كنند، عالم و دانشمند هستند، اما حاضر نمی شوند به شهرستانی بروند تا باعث هدایت مردم شوند و باید در حوزه های علمیه فكری به حال این مساله شود.

آیت الله مكارم شیرازی افزود: همچنین برخی طلاب محصل دایم العمر هستند و تا آخر عمرشان از این درس خارج به آن درس خارج می روند و باید از آن ها پرسید آیا این درس ها نتیجه اش این نیست كه ما بدانیم چه مسوولیتی داریم؟

این مرجع تقلید همچنین با تاكید بر اینكه برادران، خواهران و جوانان نباید خود را آنقدر در پیچ و خم تجوید اسیر كنند كه عمل به قرآن را فراموش كنند، تصریح كرد: نباید آنقدر درگیر مسائلی همچون قرآن را با یك نفس خواندن برای الله الله شنیدن و یا اینكه غرق در مسائل هنری نظیر از بالا به پایین و از راست به چپ خواندن صفحات قرآن هنری شوند.

آیت الله مكارم شیرازی تاكید كرد: همه این مسائل خوب است و بنده آن ها را نفی نمی كنم، اما قرائت و حفظ و تجوید را در حد اعتدال تایید می كنم نه زیاده روی؛ و ما باید بدانیم مهمتر از این مسائل عمل به قرآن به عنوان نسخه هدایت بشریت است.

وی تصریح كرد: افرادی پیدا می شوند كه در عمرشان دروغ نمی گویند، خیانت نمی كنند، غیبت نمی كنند اما مسلمان نیستند و این مساله نشان می دهد دیگران آمده اند سبقت جسته اند و امام علی(ع) به همین دلیل می فرمایند سابقین و پیشتازان در عمل به قرآن شما باید باشید، چراكه دیگران نیز از نور این آفتاب الهی بهره مند می شوند و از این چشمه زلال ممكن است سیراب شوند.

آیت الله مكارم شیرازی در پایان از خداوند خواستار رفع اختلاف مسلمانان شد و افزود: ان شاالله قرآن كریم به صورت حلقه اتصال مسلمانان شكل بگیرد و این اختلافات به نحو احسن پایان پیدا كند. ك/1

/7404/ 553

سرخط اخبار استان‌ها