۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱:۳۴
کد خبر: 81570309
T T
۰ نفر
تاكید پوتین بر همكاری كشورهای عضو و ناظر سازمان شانگهای برای تحكیم امنیت بین المللی

مسكو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دیدار با دبیران شورای امنیت كشورهای عضو و ناظر سازمان همكاری شانگهای بر ضرورت همكاری نزدیك این كشورها برای تحكیم امنیت بین المللی تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، پوتین روز دوشنبه در كاخ كرملین با دبیران شورای امنیت ملی كشورهای عضو و ناظر سازمان همكاری شانگهای در مورد تامین امنیت محدوده كشورهای عضو این سازمان گفت و گو و تبادل نظر كرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در دیدار امروز حضور داشت.

رییس جمهوری روسیه به آغاز دهمین نشست دبیران شورای امنیت كشورهای عضو و ناظر سازمان شانگهای از فردا (چهارشنبه) در مسكو اشاره كرد و افزود: این نشست مهم در آستانه اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای برگزار می شود.

اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای روزهای 9 و 10 ماه ژوییه (19 و 20 تیرماه) در اوفا (پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه) برگزار خواهد شد.

پوتین در ادامه به افزایش اهمیت سازمان شانگهای در عرصه بین المللی اشاره و خاطرنشان كرد: سازمان شانگهای سهم بزرگی در تامین ثبات بخش زیادی از جهان دارد.

وی افزود: متاسفانه دیدار ما در شرایط بسیار پیچیده بین المللی برگزار می شود؛ اوضاع مناطق شمال آفریقا، یمن، سوریه و لیبی نگران كننده است؛ بدون شك اوضاع اوكراین ما را به شدت نگران كرده است.

وی گفت: این مسایل مسئولیت بزرگی را بر دوش سازمان های اطلاعاتی و شورای امنیت و ساختارهای مرتبط با امنیت ملی كشورهای عضو سازمان شانگهای می گذارد.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به دستور كار نشست دبیران شورای امنیت كشورهای عضو و ناظر سازمان شانگهای در مسكو گفت: در دستور كار این نشست مسایل بسیار مهمی همچون مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر وجود دارد كه نه فقط كشورهای عضو این سازمان بلكه تمام مردم كره زمین را نگران كرده است.

وی افزود: به همین دلیل برای شما آرزوی موفقیت می كنم و امیدوارم كه در نشست فردا(چهارشنبه)، توصیه هایی را تنظیم كنید تا در اجلاس سران سازمان شانگهای در اوفا بررسی و به منظور تحكیم امنیت كشورهای سازمان شانگهای به كار گرفته شود.

در دیدار روز دوشنبه دبیران شورای امنیت روسیه، تاجیكستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبكستان و چین به عنوان كشورهای عضو سازمان شانگهای و ایران، افغانستان، پاكستان، مغولستان و هند به عنوان ناظر شركت داشتند.

اروپام*5*391 ** 2023

سرخط اخبار جهان