تل‌آویو به اهداف جنگ نخواهد رسید/ جایگاه اسرائیل دچار فرسایش شده‌ است

تهران-ایرنا- فرمانده پیشین لشکر نوار غزه در ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم به اهداف خود در نوار غزه نخواهد رسید و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی جایگاه تل آویو در منطقه دچار فرسایش شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، «گادی شامنی» فرمانده پیشین لشکر نوار غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ارتش اسرائیل در نوار غزه سردرگم شده و واضح است که به اهداف اعلام شده خود در این منطقه نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ما را محکوم به سردرگمی طی چند سال، انزوا و خسارت‌های سنگین اقتصادی کرده است.

این فرمانده ارشد صهیونیست افزود: خطرناک‌ترین مساله فرسایش جایگاه اسرائیل است که تا قبل از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۰۴۲ و آغاز عملیات طوفان الاقصی) یک قدرت منطقه‌ای بود.

وی خاطرنشان کرد: فشارهای نظامی کمک می‌کند تا به توافق برسیم و باید هر فرصتی را غنیمت شمرد؛ حتی اگر منجر به توقف جنگ در نوار غزه شود.

این فرمانده صهیونیست اذعان کرد: حماس با وجود متحمل شدن خسارت، از نظر نظامی از بین نخواهد رفت.

فشارها در سطح سیاسی و نظامی بر کابینه ارتش رژیم صهیونیستی در پی درجا زدن در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسیران صهیونیست افزایش یافته است. «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که این کابینه را ترک کنند.

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارایه کند.

نتانیاهو نیز شنبه شب به تهدید و شروط گانتس واکنش نشان داد و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موضع نخست وزیر در مورد این سه مسأله کاملاً واضح است. او مصمم به نابودی گردان‌های حماس و مخالف ورود تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه است.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی همچنین مدعی اعتقاد نتانیاهو به تشکیل کشور فلسطینی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha