۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۱
کد خبر: 81881266
T T
۰ نفر
50 كيلومتر از راه هاي اصلي و روستايي فارياب آسفالت شد

جيرفت - ايرنا - فرماندار فارياب گفت: بيش از 50 كيلومتر از محورهاي اصلي و روستايي اين شهرستان آسفالت و روكش آسفالت شده است.

به گزارش ايرنا بهرام اميري روز چهارشنبه در نشست معرفي رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان فارياب افزود: اداره كل راه شهرسازي جنوب كرمان نگاه ويژه اي به اين منطقه داشته است.
وي گفت: فارياب يكي از شهرستان هاي جديد التاسيس استان كرمان است كه به توجه همه جانبه مديران كل در همه بخش ها نياز دارد.
وي وجود راه ارتباطي مناسب را يكي از عوامل توسعه هر منطقه دانست و بيان كرد: فارياب يكي از مناطقي است كه راه هاي روستايي بسياري دارد كه هنوز ساماندهي نشده اند و در جهت جلوگيري از مهاجرت مردم از روستاها يكي از عوامل آن نبود راه مناسب است.
فرماندار فارياب گفت: دولت در جهت ماندگاري مردم در روستاها تلاش خوبي داشته است اما بايد اين تلاش ها در همه زمينه ها مداوم باشد.
وي اظهار كرد: در يك سال گذشته بيش از دو هزار تابلو علايم راهنمايي و رانندگي نصب و بيش از 300 كيلومتر از محورهاي اصلي و روستايي خط كشي شده است.
اميري گفت: دولت در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي و نگاه به درون، توجه ويژه اي به روستا دارد از اين رو زيرساخت هاي لازم را در روستاها ايجاد مي كند تا روستاييان بتوانند از ظرفيت هاي موجود در روستاها استفاده كنند.
وي بيان كرد: اقتصاد روستاييان بر گرفته از توان و ظرفيت خودشان است و نيازي به بيرون ندارند اما براي توسعه اقتصادي در روستاها بايد دولت به كمك آنها بشتابد.
وي گفت: دولت تدبير و اميد با طرح هاي مختلف و حمايت از روستاييان گام هاي خوبي برداشته و روستاييان مي توانند با تشكيل تعاوني هاي روستايي كه متشكل از حداقل 25 سرپرست خانوار باشند از تسهيلات با كارمزد چهار درصد استفاده كنند.
در اين آئين از خدمات رضا آزادي تقدير و حسام تاجيك به عنوان رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان فارياب معرفي شد.
مركز شهرستان فارياب در فاصله 330 كيلومتري جنوب كرمان قرار دارد.
اداره كل راه و شهرسازي جنوب كرمان هفت شهرستان جنوب استان را زير پوشش دارد.
7438/3028

سرخط اخبار استان‌ها