۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83065334
T T
۰ نفر
معاون استاندار: وضعيت واحدهاي صنعتي راكد قم بررسي شود

قم - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري قم گفت: بايد از سوي دستگاه هاي متولي وضعيت واحدهاي صنعتي راكد در اين استان بررسي و تعيين تكليف شود تا شاهد فعاليت آنها و ارتقاي توليد باشيم.

به گزارش ايرنا، مهرداد غضنفري روز يكشنبه در جلسه ستاد تسهيل رفع موانع توليد اظهار داشت: هدف از برگزاري جلسه ها و كارگروه هاي مختلف حل مشكل واحدهاي صنعتي و توليدي است كه بايد موانع موجود در زمينه توليد رفع شود تا با قدرت بيشتر به توليد و صادرات ادامه دهند.
وي افزود: بلاتكليف ماندن واحدها درست نيست و اين امر بايد از سوي صاحبان واحدها و دستگاه هاي مربوطه پيگيري شده و مورد بررسي قرار گيرد.
وي ادامه داد: از دستگاه هاي اجرايي مي خواهيم مصوبه هايي را كه در جلسه هاي مختلف به تصويب مي رسد را به موقع عملياتي كنند تا دچار مشكل نشويم.
معاون استاندار قم همچنين با بيان اين كه در حال حاضر 10 درصد پرونده هاي معرفي به بانك ها تسهيلات خود را دريافت نكرده اند گفت: تا پايان سال فرصت زيادي باقي نمانده است، از اين رو بانك هاي عامل بايد گزارشي از وضعيت اين تعداد پرونده ها را ارائه كنند.
غضنفري تصريح كرد: بانك هاي عامل در استان قم تسهيلات خوبي به واحدها در جهت رونق توليد ارائه كرده اند كه اين عملكرد در سطح كشور خوب است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر راه اندازي نيروگاه هاي كوچك تاكيد كرد و گفت: در مسير خط انتقال سرشاخه هاي دز به قم هشت نقطه با ظرفيت 2 مگابايتي تامين برق در نظر گرفته شده است كه سرمايه گذار آن نيز وجود دارد و در همين راستا بايد مزايده آن برگزار شود.
غضنفري اضافه كرد: شركت توزيع نيروي برق استان قم بايد در اين زمينه ورود پيدا كرده و مجوزهاي لازم را پيگيري كند.
وي در ادامه به چگونگي ايجاد واحدهاي توليدي هيدروكربن ها در قم اشاره كرد و گفت: دستگاه تخصصي بايد در اين زمينه اعلام نظر كنند و اعضاي كارگروه هاي مربوطه با منطق در اين زمينه راي دهند.
وي اضافه كرد: اداره كل حفاظت محيط زيست استان قم بايد مصاديق موضوع فعاليت اين گونه واحدها را احصا كند و در راستاي آن تصميم گيري شود.
وي در پايان تاكيد كرد: نيروگاه برق10 مگابايتي در جاده كوه سفيد قم با همراهي بانك هاي عامل تا دهه فجر امسال به بهره برداري برسد.
2 هزار و 394 واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد، همچنين حدود 54 هزار تن در واحدهاي صنعتي استان مشغول به كار هستند.
قم داراي هفت شهرك صنعتي شكوهيه، الغدير، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است.
8138/ 1175

سرخط اخبار استان‌ها