آبگیری تالاب قوری‌گل آغاز شد

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84540864
آبگیری تالاب قوری‌گل آغاز شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تامین آب و آغاز آبگیری تالاب بین المللی قوری‌گل بستان آباد خبر داد.

حسن عباس نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آبگیری این تالاب گفت: امیدواریم با رفع نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب، آبگیری تالاب به خوبی انجام شود.

وی با بیان این‌که حقابه‌ تالاب ۳.۸ میلیون متر مکعب است، افزود: حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق آبه‌ی تالاب دارد و اگر آبگیری تالاب به خوبی انجام شود در سال آتی شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ۲۷ تالاب در آذربایجان شرقی گفت: تعدادی از این تالاب‌ها فصلی و برخی نیز مانند قوری گل و قره قشلاق دایمی هستند و شرایط تالاب‌های استان با توجه به کاهش بارندگی ها خوب نبوده و مانند قوری گل از شرایط نامناسبی برخوردار هستند.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه حفظ تالاب‌ها نیازمند مشارکت مردم و همکاری تمامی دستگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: براساس ماده ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و در این راستا دولت و مردم همگی باید اهتمام لازم را داشته باشند .

وی اعلام کرد: تالاب بین المللی قوری گل امسال با توجه به کاهش میزان بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و همچنین شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال های گذشته وضعیت مساعدی به لحاظ آبگیری و تامین حقابه نداشته است.

تالاب قوری گل در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بستان‌آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته و در سال ۱۳۵۴ به عنوان تالاب بین‌المللی در کنواسیون رامسر به ثبت رسیده است و از سال ۱۳۷۳ به عنوان مناطق شکار ممنوع مدیریت می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha