۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84553721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 پروژه انتقال آب به شهرک صنعتی شماره چهار سنندج آغاز شد
عکس آرشیوی است

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب به شهرک صنعتی شماره چهار سنندج(سرنجیانه) آغاز شد گفت: با اجرای این پروژه مشکل این شهرک در بحث آب برطرف خواهد شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند به احداث واحدهای تولیدی خود اقدام کنند.

کیوان جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با وضعیت شهرک صنعتی شماره چهار سنندج اظهار داشت: قاعدتا زمانی شهرک  یا ناحیه صنعتی در هر منطقه‌ای ایجاد می شود بتدریج تکمیل و توسعه پیدا می کند و این روند هم تحت تاثیر میزان استقبال سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی اضافه کرد: ایجاد هر شهرک‌ صنعتی مشروط به بررسی‌های دقیق و نظرات کارشناسی است اما اگر یک شهرک یا ناحیه صنعتی در منطقه ای با همه امکانات ایجاد شود ولی به دلایل مختلفی هم چون تغییر شرایط آب و هوایی، ذائقه سرمایه‌گذار و عدم توجیه اقتصادی با توجه به جذابیت بیشتر سایر نقاط صنعتی تازه تاسیس مورد استقبال قرار نگیرد ؛همه هزینه کردها از دست می رود و زحمت انجام شده به سرانجام نخواهد رسید.

مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان افزود: اگرچه تعدادی از شهرک های صنعتی تازه احداث در تعدادی ازاستان‌ها با مشکل تامین برق و گاز مواجه هستند اما شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج از چندین ماه پیش از لحاظ تامین برق و گاز مجهز بوده و مشکلی ندارد.

جلالی با اشاره به اینکه راه دسترسی و مسئله آب این شهرک هنوز تکمیل نشده ولی اقدامات زیادی در این رابطه انجام شده است، ادامه داد: حفر چند چاه آب در این شهرک انجام شد ولی دارای آب کافی و مورد نیاز نبودند و در چند مورد هم چاه حفر شده در بستر رودخانه نزدیک این شهرک، آلودگی بالا داشت و غیراستاندارد بود.

وی اضافه کرد: نیازمند تعریف گزینه جایگزین برای تامین آب این شهرک بودیم و در همین راستا اجرای پروژه سامانه انتقال آب به این شهرک در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

جلالی یادآور شد:  شرکت شهرک‌های صنعتی به سرعت مناقصه پروژه مذکور را برگزار کرد و پیمانکار آن هم در سال جاری مشخص شد و این پروژه هم اکنون از پیشرفت مطلوبی برخوردار است هر چند اجرای آن با توجه به محدود بودن فصل کار عمرانی در این استان به دلیل شرایط آب و هوایی به نسبت جاهای دیگر زمانبر خواهد بود.

انعقاد ۲۰۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک صنعتی سرنجیانه

 پروژه انتقال آب به شهرک صنعتی شماره چهار سنندج آغاز شد

مدیرروابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان با بیان اینکه شهرک صنعتی سرنجیانه مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است، گفت: به طور میانگین برای هر قطعه زمین آماده شده در این شهرک پنج نفر متقاضی داشتیم لذا کارگروهی استانی برای واگذاری زمین به سرمایه گذار واقعی در استان تشکیل شد.

جلالی اضافه کرد: هر متقاضی زمین در شهرک های صنعتی پروپوزالی از طرح خود و سابقه ای از فعالیتش ارائه می دهد و سپس با بررسی آن  و در صورت تایید از سوی کارگروه ، زمین در اختیارش قرار داده می شود.

وی افزود: از آنجا که تشخیص سرمایه گذار واقعی هم از غیرواقعی مشکل است به همین دلیل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طی فرآیندی قانونی ، زمانی را برای تکمیل و اجرای طرح در زمین واگذار شده به سرمایه گذار می دهد و اگر در این مدت متقاضی نتواند فعالیت تولیدی خود را آغاز کند طبق قانون ابتدا به داوری ارجاع  و در صورت موافقت کمیته داوری مهلتی مشخص برای اجرا و اتمام طرح صنعتی داده خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: در همین راستا و طی سال جاری فقط در شهرک صنعتی سرنجیانه ۸۰ مورد به کمیته داوری ارجاع شدند و در نهایت یک سال برای پایان کار و بهره‌برداری واحد صنعتی به آنها مهلت داده شده است و اگر در این مدت  پروانه بهره‌برداری خود را ارائه نکنند قرارداد آنها فسخ و زمین به متقاضی دیگری واگذار خواهد شد.

جلالی در خصوص اعتراض برخی از سرمایه گذاران نسبت به نبود برخی امکانات و زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی سرنجیانه یادآور شد: انتظار می رود سرمایه گذاران در این شهرک و با توجه به جدید الاحداث بودن آن صبور باشند و بی شک بتدریج شرایط و خدمات لازم در این شهرک فراهم می شود.

وی با اعلام اینکه شهرک صنعتی  شماره چهار سنندج (سرنجیانه) دارای ۲۹۰ هکتار مساحت بوده و  فاز نخست آن دارای ۷۵ هکتار  زمین صنعتی است، اظهار داشت: در این شهرک صنعتی تاکنون ۲۰۰ قرارداد با سرمایه گذاران به مساحت  ۱۹ هکتار منعقد شده است.

مساحت اراضی که در  شهرک صنعتی سرنجیانه (شهرک صنعتی شماره چهار سنندج) به واحدهای کارگاهی واگذار شده ۳۰۰ مترمربع و به واحدهای صنعتی و بزرگ هم از ۵۰۰ متر مربع تا بیش از ۲ هزار متر مربع است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

 این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فن آوری و کسب و کار، ۱۳۸۲ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۱۱ واحد صنعتی و  واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha