افزون بر ۴۸ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در مدارس خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستانی و گرمایشی برای مدارس استان خریداری و تجهیز شد.

امین فلاح کوشکی روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار برای تجهیز و خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس بوده است.

وی افزود: همچنین هشت میلیارد تومان دستگاه کپی، رایانه، لپ تاپ، اسکنر خریداری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: در رابطه با تجهیزات ورزشی مدارس هنرستانی و فنی حرفه ای استان از جمله موتور پراید، پژو، وسایل جانبی چکش، پیچ و مهره، اره و انواع آچارها به ارزش چهار میلیارد تومان خریداری و تحویل شد.

فلاح کوشکی با اشاره به اینکه تجهیز کلاس درس و آموزش مدارس تازه تاسیس نیز برعهده این اداره کل است خاطرنشان کرد: در همین راستا در یک سال مالی ۱۸ میلیارد تومان میز و صندلی معلم خریداری شده است.

وی بیان کرد: برای خرید پنل خورشیدی هم ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

همچنین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ مترمربع است و در سطح استان به ازای هر دانش آموز ۵.۳ مترمربع است.

مجموع فضای آموزشی خراسان شمالی ۱۸۷ هزار متربع است و شهرستان جاجرم با هفت متر و ۱۲ سانتیمتر، بجنورد با چهار متر و ۴۶ سانتیمتر، شیروان با پنج متر و ۴۰ سانتیمتر، مانه و سملقان با پنج متر و ۹۷ سانتیمتر، اسفراین با ۶ متر و ۸۶ سانتیمتر، گرمه با پنج متر و ۸۳ سانتیمتر، فاروج با ۶ متر و ۱۸ سانتیمتر و راز و جرگلان ۶ متر و ۲۰ سانتیمتر به ترتیب بیشترین سرانه آموزشی در خراسان شمالی را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha