۲ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85331052
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی گیلان دچار حریق شد

رشت _ ایرنا _ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان‌ با اشاره به آتش سوزی عصر امروز در تعدادی از اراضی جنگلی شهرستان های این استان گفت: بر اساس برآوردها نزدیک به ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طعمه حریق شد.

سید مازیار رضوی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: حریق اراضی جنگلی عصر امروز در شهرستان های رشت، لاهیجان، شفت، رودبار و لیسار تالش گزارش شده بود که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با همکاری نیروهای هلال احمر و مردمی آتش سوزی در این اراضی کنترل شد.

وی با بیان اینکه در مجموع نزدیک ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان ها دچار آتش سوزی شد، اضافه کرد: بیشترین آتش سوزی اراضی جنگلی در رشت، شفت و لاهیجان اتفاق افتاد و در رودبار و لیسار تالش بسیار جزیی بود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطر نشان کرد: آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان های یاد شده آسیبی به درختان وارد نکرد.

وی با اشاره به تداوم وزش باد گرم تا فردا اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در شهرستان های مختلف استان آماده باش هستند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عصر امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود: باد گرم موجب حریق اراضی جنگلی پنج شهرستان استان شده است.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha