هفت قربانی سیلاب اخیر در خراسان رضوی را امدادگران هلال احمر پیدا کردند

مشهد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: امدادگران هلال احمر با همکاری مردم طی عملیات جست و جو در روزهای ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری جسد هفت قربانی سیلاب اخیر در استان را پیدا کردند و تحویل مراجع قانونی دادند.

محسن ذاکریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از سه هزار و ۱۱۴ نفر در قالب ۷۰۴ خانوار طی روزهای اخیر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند.

وی ادامه داد: شهرهای فیروزه، نیشابور، درگز، فریمان، مشهد، خواف، تربت‌جام، بینالود، طرقبه - شاندیز، سبزوار، جغتای، جوین، سرخس، رشتخوار، داورزن و کلات درگیر حادثه شدند.

وی اضافه کرد: از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه تا صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ماه سه هزار و ۱۱۴ نفر درگیر حوادث مرتبط با بارندگی و سیلاب شدند که به ۲ هزار و ۱۴۹ نفر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: اسکان اضطراری ۲۴۸ نفر، توزیع اقلام غذایی برای هزار و ۲۸۰ نفر و توزیع اقلام زیستی برای ۶۱۶ نفر از دیگر خدمات ارائه شده به مردم طی این مدت توسط امدادگران بوده است.

ذاکریان افزود: تخلیه آب از ۲۱۱ باب منزل، رهاسازی ۴۱ فرد گرفتار از سیل و انتقال چهار نفر به نقطه امن از دیگر خدمات ارائه شده توسط ۳۵۳ نیروی عملیاتی هلال احمر در این مدت بوده است.

وی با بیان این که ۹۱ تیم عملیاتی به استعداد ۳۵۳ نفر در این مدت امدادرسانی را به مردم بر عهده داشتند گفت: ۶۵ خودرو امدادی نیز در این مسیر به کارگیری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha