۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85481796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال پروژه مخابراتی در گیلان به‌ بهره‌برداری رسید

رشت- ایرنا- ۴۲ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال امروز یکشنبه در ۱۲ شهرستان استان گیلان شامل ۱۲ پروژه سیستم انتقال فیبر نوری و ۳۰ پروژه ارتباطات سیار ایجاد سایت جدید و افزایش تکنولوژی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه ارتباطی به بهره‌برداری رسید.  

به گزارش ایرنا،استاندار گیلان در آئین افتتاح همزمان پروژه های مخابراتی یادشده گفت: امروز هیچ نقطه کور دسترسی به شبکه ارتباطات سیار در استان وجود ندارد؛ شاید در برخی مناطق آنتن دهی ضعیف باشد اما وضعیت دسترسی به شبکه های مخابراتی مناسب است؛ برخی از روستاها با سرقت سیم های تلفن مواجه هستند که شهرداری ها و دهیاریهای استان باید همکاری لازم را برای انتقال شبکه ارتباطی بصورت زمینی داشته باشند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه کسب و کار بسیاری از جوانان این منطقه وابسته به اینترنت است،افزود: سرعت و پهنای باند در این خصوص بسیار حائز اهمیت است؛ لذا باید تمهیدات لازم برای پایداری ارتباطات اندیشیده شود.

وی با اشاره به سفر قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای اخیر به استان گیلان گفت: پوشش صد درصدی فیبر نوری شهر رشت تا پایان خردادماه ، پوشش سراسری استان تا هفته دولت امسال و اجرای صد درصدی ارتباطات سیار روستایی تا دهه فجر از موارد مورد تاکید قائم مقام وزیر در این سفر بود که برای تحقق آن هیچ مانعی وجود ندارد و قابل رفع است.

وی تصریح کرد: سرعت کار نباید تحت شعاع برخی از نارسایی‌ها و یا مشکلات درون ساختاری قرار گیرد؛ اراده دولت مردمی بر این مبنا قرار گرفته که زیرساختهای ارتباطاتی بروز رسانی شود تا نسبت به کشورهای پیشرفته بازنمانیم.

استاندار گیلان گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد نارضایتی در کشور بکار گرفته است؛ به همین منظور باید با ارائه خدمات، رفاه را برای مردم ایجاد کنیم؛ در اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری های استان باید همکاری لازم را با مخابرات گیلان داشته باشند؛ شهرداری حق برخورد سلیقه‌ای ندارد در غیر اینصورت با مدیرانی که همکاری نمی کنند برخورد مناسب انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین پروژه‌ای نباید به دلیل عدم همکاری بین دستگاهی متوقف بماند؛ گیلان از نظر شاخص های ارتباطی و مخابراتی نباید از سایر استانها بازبماند؛ مدیران باید پاسخگو باشند تا رضایت مندی مردم بعنوان سرمایه اجتماعی فراهم شود و دغدغه ای برای دریافت خدمات نداشته باشند.

همه شهرک‌های صنعتی گیلان زیر بار فیبر نوری می رود

مدیر کل مخابرات گیلان نیز در این آئین یکی از شاخص های سنجش مخابرات در حوزه ارتباطات را ضریب نفوذ استان دانست و اظهار کرد : ما در استان گیلان در ۲ حوزه تلفن ثابت یک میلیون ۳۰۰ شماره منصوبه داریم که یک میلیون و ۶۷ شماره مشغول به کار هستند و ضریب نفوذ استان نسبت به جمعیت ۴۲ درصد است.

یدالله حسنی ضریب دیتای استان را ۲۲ درصد اعلام کرد و افزود : مهمترین پروژه استان گیلان پروژه فیبر نوری یا FTTH است که نزدیک ۱۸ هزار مشترک فیبر منازل و کسب و کار در استان وجود دارند.

وی اضافه کرد: تعداد مشترکین همراه اول اعتباری و دائم نیز سه میلیون و ۴۶۰ هزار و ۵۵۹ مشترک است که ضریب نفوذ ما در این شاخص ۱۳۷ درصد است.

وی یکی دیگر از شاخص های پیشرفت استان را فیبر نوری اعلام کرد و افزود: در استان گیلان ۲ هزار و ۷۲۲ کیلومتر فیبر شهری شامل فیبر منازل و کسب و کار و نهادهای و ارگانها و سازمان ها، هزار و ۵۲۷ کیلومتر فیبر بین شهری برای ایجاد ارتباط بین مراکز و شهر ها و هزار و ۲۰۷ کیلومتر فیبر روستایی ایجاد شده است.

حسنی افزود: در اجرای فیبر نوری در صورت تصویب امسال پروژه حیاتی لوشان به رشت اجرا می شود در این پروژه روستاهای رشت به لوشان تحت پوشش قرار می گیرد و استان گیلان از لحاظ پروتکشن بیمه خواهد کرد این پروژه هم اکنون در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: ما آماده هستیم از چابکسر تا آستار پروژه فیبر نوری نوار ساحلی را اجرا کنیم؛ پروژه هایی که امسال اجرا می شودشامل اجرای پروژه فیبر به منازل و کسب و کار FTTH و FTTC، توسعه و تامین و اجرای ارتباط پروتکشن سیستم های انتقال، اجرای پروژه های ارتباطات سیار در همه شهرستانهای استان است، همچنین امسال همه شهرک های صنعتی استان زیر بار فیبر نوری می رود.

وی گفت : مخابرات گیلان در دورترین نقاط استان گیلان در حال اجرای پروژه فیبر نوری است و در انتهای گردنه حیران با برآورد پائین، پروژه فیبر نوری را اجرا می کنیم.

املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال شهرستان‌هایی بودند که ۴۲ پروژه مخابراتی گفته شده در آنها به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha