اصفهان - نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان با بيان اينكه دشمن هميشه از جنگ فيزيكي وارد نمي‌شود، گفت: دشمنان بدنبال بهانه اي براي حق جلوه دادن باطل هستند كه اگر پيدا نكنند خود اين بهانه را مي‌سازند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، 'آیت الله طباطبایی نژاد' در جمع اعضای بزرگداشت 9 دی با اشاره به فتنه سال 88 افزود: دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به نظام، اسلام و كشورهای مسلمان مانند ایران هستند.

وی با بیان اینكه دشمنان نظام مقدس اسلامی هیچ وقت از ضربه زدن دست بر نمی‌دارند، اظهارداشت: خداوند در قرآن مجید با صراحت این بینایی را به امت اسلامی داده است كه دشمن دائم در مقام جنگ به شما و در حال ضربه زدن است مگر این كه شما از دین برگردید.

امام جمعه اصفهان تصریح كرد: بدانید دشمن هیچ وقت از شما غافل نبوده و همیشه درصد ضربه زدن است و اگر عقب نشینی كرد باید این خاموشی دشمن را به منزله ضربه جدید برشمرد، چرا كه این از نشان‌های روشن خداوند است.

وی با تاكید براینكه این سخنان یك تحلیل نیست بلكه در قرآن با صراحت بیان شده است، ادامه داد: دشمن همیشه وارد جنگ فیزیكی نمی‌شود بلكه به دنبال بهانه‌ای است كه اگر پیدا نكند خود این بهانه را می‌سازد.

آیت الله طباطبایی نژاد به برخی بهانه جویی‌هایی دشمنان در مبحث انرژی هسته‌ای اشاره كرد و گفت: گفتار ساخت سلاح كشتار جمعی هسته‌ای یك مورد از بهانه سازی‌هایی است كه دشمن خود ساخته و به گسترش و پرورش آن دامن می‌زند.

وی با اشاره به شایعه كشتن سفیر عربستان به دست نیروهای سپاه كه به تازگی از سوی آمریكا مطرح شد، افزود: اینگونه موارد كه از سوی دشمنان مطرح می شود برای برافروختن آتش فتنه دیگری به هرقیمتی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاكید به اینكه ما جنگ نامردی را قبول نداریم، ادامه داد:برخی هم در داخل و هم در خارج كشور توطئه‌ می كنند كه مهمترین آنها در انتخابات دو سال پیش بود.

وی با بیان اینكه در هر دوره از تاریخ انتخابات پس از انقلاب دشمنان قصد توطئه داشتند، یادآور شد: مردم در خنثی كردن این توطئه‌ها بیش از سال‌های گذشته عاقلانه‌تر برخورد می كنند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین به موضوع تقلب در انتخابات كه از سوی فتنه گران مطرح شده بود، اشاره كرد و افزود: این موضوع در انتخابات قبلی واقعیت نداشت، چرا كه موضوع صیانت از آرا در كشور ما برای انتخابات همیشه رعایت می‌شود.

وی با بیان اینكه آن عده كه 13 میلیون رای دادند حق خود را ضایع شده در انتخابات می‌دانستند، گفت: این ادعا در حالی مطرح می‌شود كه رای با اكثریت است و اكثریت آن موقع 24 میلیون رای بود.

امام جمعه اصفهان به مشتبه شدن حق و باطل پرداخت و افزود: هرگاه حق و باطل جدای از هم باشند، شناخت حق برای انسان سهل و هیچ‌گاه به دنبال باطل نمی‌رود.

وی مشكل اصلی را وقتی دانست كه حق در كنار باطل مشتبه و حق باطل و باطل حق جلوه‌ می كند.

عضومجلس خبرگان رهبری به برخی از جملات مشهور در جهان كه مفهوم حق و باطل آن بسیار با هم مشتبه است، اشاره كرد و اظهار داشت: در همه دنیا جمله هایی مانند آزادی بیان، حقوق بشر، آزادی، مبارزه با تروریست هیچ مخالفی ندارد اما اگر جای حق و باطل مشتبه شود، فتنه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینكه عده‌ای شیطان صفت حق و باطل را با مخلوط می‌كنند و این دو با هم اشتباه می‌شود، ادامه داد: در این شرایط باید بدنبال بصیرت بود تا بتوان حق را از باطل شناخت.

امام جمعه اصفهان با بیان اینكه از طیف‌های مختلفی ممكن است در حق و باطل وارد و فتنه ایجاد شود، اضافه كرد: سخنان رهبری در روز نهم دی سال گذشته بسیار روشنگرانه بود.

وی با اشاره به اینكه به غیر از لطف خدا هیچ چیز نمی‌تواند چنین روشنگری را رقم بزند گفت: خطبه‌های بیدار گرانه رهبر معظم انقلاب باید باز نوشته و در اختیار مردم قرار گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد به فتنه سال 88 اشاره كرد و افزود: یكی از جهالت‌های فتنه گران این بود كه فتنه را روز عاشورا به میدان آوردند و این شور و هیجان در عاشورا شكل گرفت.

وی چنین خطایی در این روز را نشان بارز مخالفت با اسلام برشمرد و تصریح كرد: بینایی فقط در دین است و همواره باید حق و باطل را بشناسیم.

امام جمعه اصفهان بصیرت را نور و نشانه موهبت علم و دانایی از سوی خدا دانست و گفت: خدا در دل هركس كه لیاقت داشته باشد آن را می‌گذارد و این لیاقت در میزان تقوا است.

وی، رهبر معظم انقلاب را فرد با بصیرتی دانست كه از دین و انقلاب حمایت و موجب شد در آن دوره حساس مردم به بیداری رسیده و راه حق را از باطل تشخیص دهند.

8114/1011