كرمانشاه - معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس‌ جمهور گفت: امروز اربعين حسيني (ع) حافظ دين اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی و امور بین الملل استانداری كرمانشاه روز جمعه به نقل از ابراهیم عزیزی در نشست با استاندار و جمعی از مدیران استان كرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته مراسم اربعین حسینی (ع) در كرمانشاه بصورت ویژه و متفاوت تر از سالهای گذشته و با حضور یكنواخت هئیتهای مذهبی در مقابل مسجد جامع برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه بنا به فرمایش پیامبر اكرم (ص) ، امام حسین (ع) مایه حیات اسلام ، كشتی نجات و چراغ هدایت است، اظهار داشت: بنابه فرمایش رسول مكرم اسلام(ص) عشق به حسین (ع) در دل مومنین هر سال نسبت به سالهای گذشته شعله ورتر می شود و این عشق هیچ گاه خاموش نخواهد شد.

عزیزی با بیان اینكه حرارت و عشق به حسین (ع) تمام ظالمین عالم را می سوزاند با اشاره به بی احترامی اهل فتنه به عاشورای حسینی (ع) گفت: همانطوری كه اهل فتنه حرمت امام حسین (ع) را نگه نداشتند و نابود شدند، هر كس كوچكترین انحراف از اسلام، ولایت و رهبری داشته باشد به درك واصل می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اربعین را مصداق سلام برحسین (ع)، امام، رهبری و شهدا و لعن و نفرین به یزیدیان زمان و مبارزه با استكبار عنوان كرد و گفت: امروز اربعین حسینی (ع) حافظ دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بنابراین وظیفه داریم كه مراسم اربعین حسینی (ع) را هرسال پرشورتر و باشكوه تر از سالهای گذشته برگزار نماییم.

عزیزی افزود: اربعین نماد شیعه است و مردم استان كه در طول تاریخ میزبان زائرین عتبات عالیات بوده اند همواره عشق و ارادات خالصانه خود را به معصومین (ع) نشان داده اند لذا ضروری است كه یك شرایط ویژه برای برگزاری اربعین حسینی (ع) امسال در كرمانشاه ایجاد شود و بصورت الگو برای سالهای آینده مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بزرگترین تجمع عزاداران حسینی (ع) كه قرار است در كرمانشاه برگزار شود، شور، عشق و ارادات این مردم شهید پرور و مقاوم به جهانیان نشان داده خواهد شد لذا باید با تمامی توان و امكانات در جهت پوشش خبری مناسب مراسم اقدامات لازم صورت گیرد كه نقش رسانه ملی در این خصوص بسیار برجسته خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌ جمهور اظهار داشت: این تجمع بزرگ عزاداران حسینی (ع) كه در قالب یك هئیت صورت خواهد گرفت به نماد غرورآفرین كرمانشاه در دنیا تبدیل خواهد شد و همانطوری كه مردم مقاوم كرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس از خود شهامت و استقامت نشان دادند در این تجمع به جهانیان یادآوری خواهند كرد كه با تمام وجود در خدمت دین اسلام ، فلسفه قیام و فرهنگ عاشورا و تعظیم شعار مقدس اسلام و آماده مقابله با هر گونه ظلم و جور یزیدیان زمان از جمله استكبار جهانی و صهیونیسم بین الملل هستند.ك/1

567