پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی (ع) با حضور گسترده مردم کرمانشاه با عنوان «از دور به تو سلام» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین پیاده‌روی اربعین کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان صبح روز چهارشنبه از میدان آزادی کرمانشاه شروع و به سمت مزار شهدای باغ فردوس ادامه یافت و در طول مسیر موکب‌های مستقر پذایرای عزاداران حسینی (ع) بودند.

عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در طول مسیر راهپیمایی آیین اربعین با دلی شکسته و غمگین که نتوانستند در مراسم اربعین در کربلا حضور یابند، از نزدیکترین مرزهای غربی کشورمان به کربلای معلی، عشق و دلدادگی خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دادند.

در طول مسیر راهپیمایی موکب‌های متعددی از سوی ادارات و هیات‌های عزاداری کرمانشاه برپا شده بود و از شرکت‌کنندگان در این مراسم استقبال کردند.

عزاداران حسینی (ع) در پایان این مراسم در حسینیه شهدا باغ فردوس تجمع کرده و پس از سینه زنی و قرائت زیات اربعین نماز جماعت اقامه کردند.

براساس گزارش‌های دریافتی نظیر این مراسم در دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه هم برگزار و عزاداران جامانده از مراسم اربعین به سمت امامزادگان و مزارهای شهدا حرکت کردند.

بیش از یک هزار و ۱۷۰ هیات مذهبی در استان کرمانشاه فعالیت دارند که ۴۹۰ هیات مورد آن در شهر کرمانشاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha