كرمانشاه - مراسم اربعين سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و اصحاب با وفاي ايشان، روز شنبه با حضور باشكوه عموم مردم عزادار و مسوولين كشوري و استاني در شهر كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه در مقابل مسجد جامع كرمانشاه برگزار شد، عزاداران حسینی با برافراشتن بیرقهای عزای سرور و سالار شهیدان در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش به عزاداری پرداختند.

نوحه سرایی و روضه خوانی مداحان بخش دیگری از مراسم چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود كه عزاداران اشك ماتم ریختند و همگام با مسوولین ارشد كشوری و استانی بر سر و سینه زده و جلوه های باشكوهی را خلق كردند.

عزاداران حسینی در این مراسم همچنین با سردادن شعارهایی نظیر' لبیك یا خامنه ای، لبیك یا حسین است' و ' حسین حسین شعار ماست؛ شهادت افتخار ماست' با آرمان های امام (ره)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب بیعت كرده و ترور شهید ' احمدی روشن ' دانشمند نخبه كشورمان را محكوم كردند.

تلاوت قرآن توسط دو تن از قاریان ممتاز قرآن از بخشهای دیگر مراسم اربعین حسینی در كرمانشاه بود كه فضای معنوی خوبی به این مراسم بخشید.

در این مراسم همچنین فرازهایی از زیارت امام حسین (ع) در روز عاشورا نیز قرائت شد.

در پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه اقامه شد.

ابراهیم عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، آیت الله مصطفی علما امام جمعه كرمانشاه، سید دادوش هاشمی استاندار، جلال منكرسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی دیگر از مدیران و مسوولین در مراسم اربعین حسینی در كرمانشاه شركت كردند. ك/2

7458/567/508