سنندج - نماينده ولي فقيه در كردستان با بيان اينكه ايران اسلامي محور وحدت مسلمين جهان است گفت: انقلاب اسلامي كليد محوريت ايجاد وحدت در ميان مسلمانان دنيا است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه به مناسبت هفته وحدت در جمع خبرنگاران استان كردستان در سنندج افزود وجود وحدت در بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران سبب ایجاد امنیت، آرامش و پیشرفت و داشتن قدرت در كشور ما شده است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگاه دنیا را نسبت به مسلمانان تغییر داد و نشان داد اسلام دین جامع جهانی و دارای سیاست و نظام است.

وی با اشاره به اینكه قرآن، سیره و سنت پیامبر اكرم(ص) نعمت‌های ارزشمندی است كه خداوند به بشر اعطا كرده است افزود: وجود پیامبر و سخنانشان نیز محور وحدت بین همه مسلمانان جهان است.

وی به نكات اساسی در اسلام اشاره كرد و گفت: یكی از نكات اساسی اسلام كه وظیفه همه مسلمانان نیز هست تكثیر جمعیت و كم نكردن تعدادشان است.

وی باهم بودن و جماعت مسلمانان را از دیگر نكات اساسی اسلام ذكر كرد و افزود: بیداری اسلامی كه در كشورهای خاورمیانه رخ داده به موجب تشكیل جماعتی دارای دین و آیینی مشترك و یك هدف بوده است.

نماینده ولی فقیه در منطقه كردستان با بیان اینكه جمعیت‌های پراكنده قادر به انجام كارهای بزرگی نیستند، گفت: اگر دو میلیارد مسلمانی كه در جهان وجود دارد با هم جماعتی را تشكیل دهند آن‌‌گاه حرف اول را در میان دیگر جمعیت‌ها خواهند زد.

533