نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: دستاورد وحدت قدرت و عزت است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: دستاورد وجود وحدت حاکمیت قدرت، عزت، عظمت و کرامت است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت در ارومیه افزود: وحدت بسیار مهم است و از هر ابزاری برای قوت گرفتن وحدت باید استفاده شود ،اگر وحدت در بین مسلمانان حاکم باشد دشمنان نمی‌توانند به انان ضربه بزنند.

وی با اشاره به مسأله غزه اظهار کرد: انسان باید خون گریه کند در این باره که چنین دست به کشتار زنان و کودکان و انسانها می زنند و علت اینکه مسلمانان کاری نمی کنند علتش تفرق و تشتت است و اگر خواهان برگرداندن اقتدار و عظمت به مسلمانان هستیم راه آن برگشت وحدت به جامعه مسلمانان است.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: باید توحید در جهان حاکم باشد و وحدت از محورهای اساسی همه ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام است. نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: وحدت داشتن از ضروریات همه جوامع مسلمان و امت اسلامی است و در کشورمان نیز نیاز به این مسأله داریم.

وی با اشاره به فرمایشات امیر المومنین (ع) گفت: در احوال گذشتگان لازم هست تامل و تدبر شود و حال آنان را باید در اوقاتی که باهم وحدت داشتند و خواسته هایشان در مسیری یگانه بود و افراط و تفریط نداشتند و باهم همکاری داشتند و بصیرت هایشان نافذ بود بررسی کرد که چگونه در دوران وحدت قدرت و حکومت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: یکی از نعمتهای خداوند برای ما قدرت بیان است و این قدرت را به ما داده تا مکنونات قلبی خود را بدین طریق به زبان برانیم و ایشان در قرآن در سوره الرحمان به این موضوع اشاره داشتند کهاز نعمتهای اساسی که خداوند اعطا کرده قدرت سخت گفتن است.

وی ادامه داد: وقتی نعمت را داریم باید شکرش را به جا آوریم و اگر قدرت بیان نداشتیم آنوقت نعمت سخن گفتن و قیمت آن را در می یابیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده از نعمتهای خداوند برانسان خلقت آسمانها و زمین و اختلاف زبانهاست و بیش از هفت هزار نوع لغت و گویشهای مختلف وجوددارد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: زیبا گفتن هم نعمتی از طرف خداوند است و افرادی که شاعر هستند این نعمت خدا برآنها مضاعف است و خداوند برقلم و نوشتن قسم می خورد و قدرت نوشتار از نعمتهای بزرگ خداوند تبارک و تعالی است.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل آینده ضروریست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین در جمع بانوان ادارات آذربایجان غربی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی و اوضاع کشور قبل و بعد انقلاب لازم است برای نسل آینده تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: انقلاب اسلامی تمامی دارایی و هویت ماست و باید به صورت جدی موضوع جهاد تبیین پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: دستاورد وحدت قدرت و عزت است

وی اظهار کرد: اگر بانوان انقلابی و متدین باهم جبهه ای متحد باشند می‌توانند هر کاری را اراده کنند انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:امروز رهبر معظم انقلاب و مسوولان رده بالای کشور این اراده و اعتقاد در زمینه توانمندی های بانوان دارند و این موضوع بستری برای موفقیت بانوان است.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: زمینه و بستر برای بانوان انقلابی فراهم است و یک همت جمعی برای مطالبه خواسته ها لازم است.

وی بیان کرد: تربیت جامعه برعهده بانوان است و این به خاطر قابلیت های آنان است که خداوند این کار خطیر را به انان واگذار کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: حتی همت بانوان می تواند تاریخ را تغییر دهد و این قشر با تربیت صحیح می‌توانند جامعه را متحول کنند.

وی اضافه کرد: بانوان نقش اول را در اوضاع حاکم بر جامعه و مسأله حجاب و عفاف دارند و وقتی بانوان عفیف وارد عرصه شوند شرایط تغییر پیدا میکند و ایده پردازی در زمینه توسعه مسأله عفاف و حجاب از ملزومات جامعه است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در تمام ممالک روزهای خاص را در مسیر زنده نگه داشت هویت و ملیت کشورهای گرامی می‌دارند اضافه کرد: ایام انقلاب ایام الله بوده و خداوند قدرت خود را در این ایام نشان داده است.

وی اظهار کرد: اگر با تامل به انقلاب اسلامی نگریسته شود تاب آوری آن در مقابل توطئه های دشمنان یک اتفاق بزرگ و اعجازاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha