.........................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/06/86 داخلی.علمی.پزشکی.کنگره.رویان.
هشتمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان و سومین کنگره بین المللی فناوری سلول های بنیادی رویان با حضور دانشمندانی از 45 کشور جهان آغاز به کار کرد.
دکتر "حمید گورابی" رئیس پژوهشکده رویان در حاشیه این کنگره در گفت وگو با خبرنگاران گفت این کنگره با هدف بررسی آخرین تحقیقات در زمینه فن آوری سلول های بنیادی و با حضور دانشمندانی از کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.
وی گفت در مجموع 400 مقاله شامل 217 مقاله از محققان ایرانی و 183 مقاله از کشورهای خارجی به کنگره ارسال شده است.
بیشترین مقالات ارسالی از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، آمریکا، ترکیه، بلژیک، کانادا، هند، ژاپن و استرالیا است.
دکتر گورابی گفت تعداد سخنرانان مدعو خارجی 33 نفر کشورهای مختلف جهان است که در مجموع 67 سخنرانی ایراد خواهند کرد. همچنین 15 سخنران مدعو ایرانی نیز برای ارایه دستاوردهای علمی محققان و متخصصان ایرانی در این کنگره شرکت دارند.
وی افزود در این کنگره 88 مقاله به صورت سخنرانی و حدود 50 مقاله نیز به صورت پوستر ارایه می شود.
در این کنگره موضوعاتی همچون جنین شناسی، اپیدمیولوژی، فیزیولوژی و ایمونولوژی باروری، روشهای پیشرفته درمان ناباروری، ژنتیک باروری، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین، یائسگی و اخلاق زیستی در باروری مورد بررسی قرار می گیرد.
در بخش سلول های بنیادی نیز موضوعاتی همچون پیام رسانی سلول های بنیادی، طب پیوند با استفاده از سلول های بنیادی، ژن درمانی با استفاده از سلول های بنیادی، سلول های بنیادی سرطانی، زیست شناسی سلول های بنیادی جنینی و تمایز کنترل شده سلول های بنیادی جنین مورد بررسی قرار می گیرد.
این کنگره از 5/13 امتیاز بازآموزی برای متخصصان زنان و زایمان، ارولوژی، آسیب شناسی تشریحی و بالینی، دکتری جنین شناسی و دکتری حرفه ای علوم آزمایشگاهی برخوردار است.
همچنین شرکت در این کنگره از هفت امتیاز بازآموزی برای متخصصان رادیولوژی، بیماری های داخلی، روانپزشکی، دکتری ژنتیک، دکتری اپیدمیولوژی، دکتری داروسازی، پزشکان عمومی ، کارشناسان ارشد و کارشناسان پرستاری و مامایی برخودار است.
در کنار این کنگره دومین سمپوزیوم پرستاری و مامایی در ناباروری با هدف ارتقاء سطح علمی و آشنایی پرستاران و ماماها با ناباروری و اصول درمانی آن برگزار شده است.
در این سمپوزیوم محورهای مختلف ناباروری از جمله مشکلات روحی و روانی بیماران نابارور، جدیدترین روشهای پیشرفته تشخیص و درمان ناباروری، مراقبت های ویژه پرستاری و مامایی در بیماران نابارور و بررسی معضلات اجتماعی، درمانی و روان درمانی این بیماران مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین در این سمپوزیوم موضوعاتی همچون پرستاری در افرادی که اقدام به روشهای پیشرفته درمان ناباروی می کنند و چگونگی رفع استرس در این بیماران و سایر موضوعات تخصصی در زمینه ناباروری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
هشتمین کنگره باروری و ناباروری رویان هم زمان با سومین سومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی از امروز (چهارشنبه ) در سالن همایش های رازی گشتایش یافت و تا 16 شهریورماه به کار خود ادامه می دهد.
علمی/1920/1786 شماره 349 ساعت 14:10 تمام