آیت الله خامنه ای: آینده نظام جمهوری اسلامی روشن و امیدوارکننده است # تهران ، ایرنا: 24 آبان 1379 برابر با 14 نوامبر 2000 آیت الله سید"علی خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه پس از ورود به شهر اراک در جمع مردم این شهر تصریح کردند: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران متکی بر مردم و آفاق آینده ان روشن و امیدوارکننده است.
مقام معظم رهبری افزودند: ملت و دولت ایران در کنار یکدیگر از هیچیک از قدرتهای استکباری واهمه ندارند و در مقابل انها ایستاده اند.
آیت الله خامنه ای با اشاره به تقسیم جهان به دوبخش سلطه گر و سلطه پذیر ،سلطه فرهنگی و جدایی میان یک ملت و هویت ، تاریخ و فرهنک آن ملت را بسیار خطرناکتر از سلطه سیاسی و اقتصادی ارزیابی و تاکید کردند: محور سلطه در دنیا، امروز مجموعه ای از شرکت ها و کمپانیهای اقتصادی قدرت طلب و زرسالار هستند که بیشترین تسلط را بر رژیم آمریکا دارند.
ایشان علت اصلی منازعه و خصومت مستمر مراکز قدرت جهانی به ویژه آمریکا را با نظام جمهوری اسلامی ، ایستادگی دولت و ملت ایران درمقابل سلطه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی این مراکز دانستند و افزودند: ملت ایران برای رسیدن به آینده مطلوب و سعادت خود و جلوگیری از به یغما رفتن منافع و منابع خود ناگزیر به مقاومت درمقابل استکبار جهانی است .
آیت الله خامنه ای توانایی های ملت ایران را از جمله دلایل قدرت ایستادگی در مقابل فشارهای مراکز سلطه جهانی بر شمردند و خاطر نشان کردند: ملت نیرومند ایران با استعدادهای طبیعی فراوان در سراسر کشور موقعیت جغرافیای ممتاز و هم چنین استعدادهای سرشار انسانی به ویژه نسل جوان پرشور ،باهوش و دارای انگیزه بسیار قوی معنوی می تواند به آینده خود امیدوار باشد و راه پیشرفت و کمال را با قدرت بپیماید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی درهمین زمینه با اشاره به مساله مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض به عنوان سه محور اساسی اصلاح امور ایران و همچنین لایحه دولت برای مبارزه با فقر افزودند : مسوولین باید با جدیت عوامل فقر را شناسایی و مبارزه با فقر را به طور همه جانبه پیگیری و اجرا نمایند.
آیت الله خامنه ای با تاکید بر لزوم بهره گیری از نیروی پرشور نسل جوان و مومن ایران برای حل مسایل و مشکلات به برخی افراط و تفریطها در قضاوت نسبت به نسل جوان اشاره و تصریح کردند : باید با نسل جوان صمیمانه و صادقانه برخورد و ازهرگونه بزرگنمایی بیهوده و یا توجه نکردن به خطاها و اشتباهات احتمالی جوانان پرهیز شود.
رهبر معظم انقلاب لزوم توجه مسوولان به ویژه مسوولان فرهنگی و همچنین جوانان به حفظ روحیه و ایمان معنوی افتخارآفرین نسل جوان برای سازندگی ایران را خاطرنشان کردند و با اظهار نارضایتی از عملکرد برخی مسوولین فرهنگی کشور، جوانان را به همبستگی ، آشنایی با مسایل کشور و جهان و پرهیز از برخی هیجانات مورد نظر دشمن و کسب آگاهی های سیاسی توصیه فرمودند.
مقام معظم رهبری همچنین مسوولین و آحاد مردم به ویژه نسل جوان را به نگاه خردمندانه و مومنانه به مسایل کشور و ایجاد محیط آرام و بی تشنج برای حرکت کشور بسوی آینده مطلوب سفارش و تاکید کردند: کسانی که سعی می کنند فضای سیاسی جامعه را متشنج و با انتقادهای پوچ اتهامات بی اساسی را به نظام مردم سالار اسلامی ایران وارد نمایند، آنها به مردم و کشور خدمت نمی کنند.
ایشان با تاکید براینکه عزت کنونی ایران بواسطه اسلام وایمان دینی مردم است افزودند : امروز مسوولان کشور جزو آحاد مردم و به فکر خدمت به آنان هستند و ملت و دولت به برکت اسلام توانسته اند به قدرتهای سلطه گر جهان ، نه ، بگویند و کسانی که تلاش می کنند این امتناع قدرتمندانه و پر افتخار و حماسه های بیست سال گذشته را از ملت ایران بگیرند درمسیر خواستهای و اهداف دشمن حرکت می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین جناحهای سیاسی وفادار به انقلاب ، امام و نظام اسلامی را به تلاش بیشتر برای نزدیکی و صمیمیت با یکدیگر توصیه و تاکید کردند: جناحهای سیاسی معتقد به انقلاب اسلامی باید فاصله خود را با دشمن و مخالفان نظام بیشتر نمایند.
ایشان همچنین با اشاره به ضعف های اساسی رژیم آمریکا به عنوان مرکز سلطه جهانی از جمله ضعف های اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی آن به ویژه مسایـــل اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزودند : قضایای اخیر ثابت کردند که دموکراسی مورد ادعای سردمداران آمریکا مبتنی بر تبلیغات دروغ و تزویر انتخاباتی و تقلب است و این دموکراسی افسانه ای بیش نیست .
مقام معظم رهبری بی اعتنایی کشورهای اروپایی و آسیایی به تحریم هــــای آمریکا بر ضد کشورهای دیگر را از دیگر دلایل ضعف رژیم آمریکا برشمردند و با اشاره به حوادث اخیر فلسطین اشغالی تاکید کردند : قیام ملت مسلمان فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که آمریکا هزینه های گزافی را برای حفظ این رژیم جعلی و حذف موجودیت ملت فلسطین پرداخته است ، یکی دیگر از نشانه های ضعف استکبار جهانی است .
ایشان درهمین زمینه خاطرنشان کردند : ملت فلسطین امروز در مقابل رژیم صهیونیستی صف آرایی کرده و اعمال وحشیگرانه او را با یک ضربه و عکس العمل مناسب پاسخ می دهند و قطعا ملت فلسطین به سنک و مشت اکتفاء نخواهد کرد و برای دفاع از شرف و حیثیت سرزمین خود از سلاحهای آتشین نیز استفاده خواهد کرد.
ایت الله خامنه ای ، قطعنامه اخیرا اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی را در مورد فلسطین نتیجه اظهار نظر قاطع و صریح جمهوری اسلامی ایران دانستند و آن را نسبتا خوب ارزیابی و تصریح کردند: دولت های اسلامی و عربی باید در قبال مبارزان و مردم فلسطین احساس مسوولیت کنند و علاوه بر حمایت های لفظی در عمل نیز مردم مظلوم فلسطین را کمک و یاری نمایند.
* ا . ه *