برنامه های اموزشی یونیسف در مناطق تحت کنترل گروه طالبان متوقف شد # کابل - ایرنا 19/8/74 برابر با10 نوامبر 1995 صندوق حمایت از کودکان ملل متحد /یونیسف / برنامه های اموزشی خود در مناطق تحت کنترل گروه طالبان در افغانستان را متوقف کرد .
خبرگزاری دولتی افغانستان " باختر " به نقل از مقامات یونیسف روز جمعه با اعلام این خبر افزود : این اقدام به دلیل ممانعت گروه طالبان از حضور دختران در مراکز اموزشی ومحدودیت ایجاد شده برای انها انجام شده است .
براساس این گزارش گروه طالبان اخیرا کلیه مدارس و واحدهای اموزشی دخترانه مناطق تحت کنترل خود را تعطیل کرده و محدودیت های افزونتری را نسبت به زنان و دختران به اجرا گذاشته است .
یونیسف اعلام کرده است که نسبت به وضعیت زنان و دختران در مناطق تحت کنترل طالبان که حدود نیمی از افغانستان را شامل می شود نگران است و اگر بر نامه های اموزشی این گروه همچنان متوقف بماند ضربات جبران ناپذیری به اوضاع اجتماعی - فرهنگی جامعه افغانستان وارد خواهد شد .
یک عضو یونیسف در کابل گفت : حضور دختران در مراکز اموزشی امری حیاتی است و تاثیر ثمر بخشی برسایر امور زندگی اجتماعی از جمله بهداشت اقتصاد و فرهنک جامعه افغانستان می گذارد .
وی افزود : مقامات یونیسف و گروه طالبان درحال مذاکره برای از سرگیری برنامه های اموزشی دختران مناطق تحت کنترل طالبان هستند و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد سایر کمک های سازمان ملل به این مناطق نیز قطع خواهد شد .
موسسات سازمان ملل در مناطق تحت کنترل طالبان همچنین مجبور شده اند که بسیاری از کارکنان زن خود را از کار برکنار کنند.
این موسسات اعلام کرده اند فشارهای بیشتر از سوی طالبان را تحمل نکرده و در صورت ادامه این محدودیت ها به ان اعتراض خواهند کرد .