۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 84153046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یونیسف برای بازگشایی صدها مدرسه در افغانستان با طالبان توافق کرد

کابل - ایرنا - صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان اعلام کرده است که با گروه طالبان برای بازگشایی صدها مدرسه و شروع به تحصیل حدود 140 هزار دانش آموز افغانی به توافق رسیده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از یونیسف ،براساس این  توافق حدود چهار هزار مدرسه غیر رسمی در مناطق تحت کنترل طالبان بزودی بازگشایی می شود.

رییس بخش آموزش یونیسف گفت که با طالبان تواق شده که دختران و پسران تا پایان دوره ابتدایی – تا کلاس ششم -در این مدارس درس بخوانند.

«لارینا دیا»، مسؤل بخش آموزشِ یونیسف گفته است که طالبان در دوحه از یونیسیف خواستند که این مدارس بازگشایی و یا از نو ایجاد شود.

وی افزده است که بحث‌های نخستین در دوحه درباره  فراهم‌سازی آموزش به دختران تا پایان دوره ابتدایی بود. طالبان با این کار موافقت کردند؛ اما در حال حاضر، ما تصمیم گرفته‌ایم که این توافق را با سه سال نخست آموزش آغاز کنیم.

لاردینا دیا گفته است که هزینه ایجاد این مدارس از طرف نهاد همکاری جهانی برای آموزش که از سوی آمریکا و انگلیس پشتیبانی می ‌شود، پرداخت خواهد شد.

در این حال نگرانی‌ها از افزایش خشونت و قربانی غیرنظامیان از جمله کودکان در افغانستان همچنان ادامه دارد به طوریکه انفجار روز  گذشته در مراسم ختم قرآن در غزنی جان 15 نفر را گرفت که 12 تن از آنان کودک بودند.

«دیبورا لاینز»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ تلفات کودکان 25  درصد افزایش یافته‌است و حمله بر مدارس نیز چهار برابر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha