همایش سراسری شبکه های توزیع نیروی برق، در گیلان گشایش یافت .........................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/02/87 داخلی.اقتصادی.برق.
سیزدهمین همایش سراسری شبکه های توزیع نیروی برق، با حضور معاون وزیر نیرو و مدیران شبکه های توزیع برق سراسر کشور، روز چهارشنبه در زیباکنار رشت گشایش یافت.
دبیر اجرایی این همایش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین هدف از برگزاری این همایش بررسی "استقلال شرکتهای توزیع برق" بوده است.
"عظیم بلبل آبادی" افزود: ترویج علم و دانش در صنعت برق، تشویق کارشناسان به امر تحقیقات و مطالعات فنی و کاربردی، ایجاد فرصت برای طرح مشکلات صنعت برق به ویژه در بخش توزیع از دیگر اهداف برگزاری این همایش بوده است.
وی گفت: 800 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از این تعداد 370 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.
"بلبل آبادی" افزود: پس از داوری نهایی، 42 مقاله برای ارایه در این همایش انتخاب و 100 مقاله نیز در قالب خلاصه مقالات منتشر شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برای اولین بار یک لوح فشرده از مجموع مقالات همایش های برگزار شده چاپ و توزیع شد.
"بلبل آبادی" گفت: در این همایش دو روزه که بیش از 1300 نفر از دست اندرکاران صنعت برق کشور حضور دارند، آخرین دستاوردها، پیشرفت ها و مسایل علمی و تجهیزات شرکت توزیع برق در قالب میزگردهای علمی و فنی و برپایی 11 کارگاه آموزشی بررسی می شود.
به گفته دبیر این همایش، "ایمنی"، "بازار برق، مدیریت مصرف"، "تلفات شبکه های توزیع"، "برق، محیط زیست، معماری شهرها"، "خدمات مشترکین"، "فناوری اطلاعات"، "تعمیرات، بهره برداری و کیفیت توان"، "طراحی،بهینه سازی و افزایش کارایی تجهیزات شبکه های توزیع" از جمله مباحثی است که در این کارگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین در حاشیه برگزاری سیزدهمین همایش شبکه های توزیع نیروی برق کشور، نمایشگاهی به مساحت 2300 مترمربع برپا شده است که در آن توانمندی های بخش صنعت برق استانهای مختلف در آن به نمایش درآمده است.ک/3/ 506/7289/1552/ شماره 113 ساعت 18:02 تمام