۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85100042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش بین المللی شبکه های توزیع برق کشور در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع برق کشور امروز، چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت توانیر، معاون وزیر نیرو، مدیران شرکتهای توزیع برق کشور، اساتید و دستاندرکاران حوزه صنعت برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد روز چهارشنبه در آیین آغازین این همایش اهداف برگزاری آن را فراهم سازی بستر مناسب برای کنکاش، تبادل دانش و تجربیات خبرگان علمی و صنعتی در نشستهای ارایه مقالات، ایجاد بستر مناسب برای ارایه دستاوردهای اندیشمندان و متخصصان صنعت توزیع نیروی برق در قالب کارگاه های آموزشی به جامعه علمی و صنعتی، فراهم سازی امکانات و شرایط لازم برای ارتقای ارتباط و تبادل دانش بین شرکتهای توزیع نیروی برق و دانشگاه ها در قالب نشستهای تخصصی ذکر کرد.

محمدرضا رمضانی اظهار داشت: ارایه آخرین دستاوردها و فناوریهای پیشرفته داخلی و خارجی توسط شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها و امکان معرفی توانمندیها به صنعت گران حوزه توزیع نیروی برق، توسعه دانش بنیان در حوزه توزیع نیروی برق و معرفی شرکتهای داخلی تجهیزات صنعت توزیع برق به شرکت کنندگان و متخصصان در فضای نمایشگاه جانبی، معرفی اهمیت هوشمندسازی در حوزه توزیع نیروی برق و جلب توجه صاحب نظران و سیاستگذاران به توسعه آن در قالب کارگاه ویژه، بررسی و تبادل نظر پیرامون تجربیات همه شرکتهای توزیع در روشهای مدیریت مصرف با برگزاری نشستهای تخصصی، توسعه همکاریهای علمی و صنعتی با سایر مراکز علمی جهان از طریق دعوت سخنرانان کلیدی بین المللی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی بیان کرد: در این راستا فراخوان دریافت مقالات و پیشنهاد کارگاه های آموزشی این همایش در آبانماه سال ۱۴۰۱ داده شد که آخرین مهلت دریافت این مقالات بهمن ماه ۱۴۰۱ بود، ۱۰ نشست کمیته اجرایی در محل انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار شد که برگزاری دو میزگرد تخصصی با موضوعات "مدیریت مصرف و گذر از پیک" و "آینده شبکه های توزیع برق" برای این همایش در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: سایتی که برای این همایش راه اندازی شده تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است به طوری که هزار و ۶۱۳ کاربر دارد، روزانه از آن چهار هزار و ۹۸۵ نفر بازدید روزانه داشته و در کل تاکنون ۱۶۲ هزار و ۵۶ بازدید داشته است.

دبیر علمی بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق کشور نیز در این آیین گفت: در مجموع ۸۰۰ مقاله از داخل و خارج از کشور برای این همایش دریافت که از این تعداد ۲۵۰ مقاله پذیرفته گردید که ۱۵۰ مورد از آن به صورت ارایه حضوری و ۱۰۰ مورد به صورت ارایه پوستر خواهد بود، از ۱۵۰ مقاله به صورت ارایه حضوری نیز ۱۰۰ مقاله بین صنعت و دانشگاه مشترک و ۵۰ مقاله صرفا دانشگاهی است، همچنین ۳۱۱ مقاله به صورت فارسی و باقی به صورت انگلیسی است.

قدرت الله حیدری محورهای بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع برق کشور را ۲۰ مورد ذکر و بیان کرد: تعداد کارگاه های آموزشی نهایی شده برای ارایه در این همایش ۱۷ مورد از ۵۴ مورد دریافت شده است که روز گذشته (۱۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد.

وی برگزاری نمایشگاه جنبی در کنار روزهای برگزاری بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع برق کشور را از دیگر برنامه های جنبی آن دانست و گفت: در این نمایشگاه شرکتهای توزیع برق و دانشگاه دستاوردهای علمی خود را در چند غرفه ارایه کرده اند.

وی همچنین یاد و خاطر مرحوم مهندس غفوری فرد، استاد دانشگاه، عضو هیات رئیسه این همایش و استاندار پیشین خراسان رضوی را گرامیداشت.

بیست و هفتمین همایش بین المللی شبکه های توزیع برق کشور روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha