دستگاه تصفیه فیزیکی روغن ترانسفورماتور در فولاد مبارکه اصفهان ساخته شد .....................................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/02/86 داخلی.اقتصادی.صنایع.فولاد مبارکه کارشناس آزمایشگاه مرکزی فولاد مبارکه از ساخت موفقیت آمیز دستگاه تصفیه فیزیکی روغن ترانسفورماتور بصورت"on-line" برای نخستین باردرکشوردر مجتمع فولاد مبارکه اصفهان خبر داد.
"حسن بختیاری"افزود: ساخت این دستگاه باتوجه به حساسیت عملکرد ترانسفورـ ماتورهای بزرک در صنعت برق کشور وصنایع بزرک و لزوم تحت کنترل بودن شرایط کاری این تجهیزات که بعضا تا 40 هزار لیتر روغن مخصوص در درون آنها درحال خنک کاری، عایق کاری و خنثی سازی جرقه های ایجاد شده در مراحل کاری است از اهمیت ویژه یی برخوردار است.
وی اظهارداشت: این روغنها درطی دوره های زمانی خاص بایستی تصفیه های فیزیکی بر روی آنها صورت بگیرد تا مـوجب افزایش عمر و بهبود شرایط کاری آنهـا و جلوگیری ازبروز حوادثی ازجمله انفجار در هسته داخلی ترانسفورماتور شود.
وی بااشاره به محاسن این دستگاه گفت: این دستگاه مشابه دستگاههای دیالیز خون انسان عمل می کندبدین معنی که بدون اینکه اختلالی درعملکرد سیستم بوجود آید، کار تصفیه را انجام می دهد.
وی قابلیت کار تصفیه بصورت on-line وصرفه اقتصادی بسیار بالا برای صنایع در امر تولید،قابلیت پرتابل بودن و یدک کشی با وانت درامر جابجایی در بین محیطهای بین ترانسفورماتورها و تامین بیش از90 درصد قطعات آن در داخل کشور و اشتغالزایی آن را از دیگر محاسن این دستگاه ذکر کرد.
وی یادآور شد: این دستگاه قابلیت سازگاری با سیستمـهای ایمنی و کنترلی ترانسفورماتورها و عدم ایجاد شوک و خطا در عملکرد ترانس درحالت بارداری و درنهایت هوشمند بودن این دستگاه تصفیه در عیب یابی و خارج کردن خود از مدار تصفیه در صورت بروز مشکل بدون دخالت و نیاز به اپراتور با استفاده از سیتمهای پیشرفته را دارد.
روابط عمومی فولادمبارکه اصفهان روز شنبه با ارسال گزارشی به ایرنا، ساخت این دستگاه را به صورت مشارکتی توسط دو نفر از پرسنل فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی، پشتیبانی برق منطقه یی اصفهان و وزارت نیرو در طی دو فاز پی در پی عنوان کرد.ک/1 510/546 شماره 048 ساعت 14:12 تمام انتهای پیام D15.12-14-43