تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۷۹ - ۰۰:۰۱
اعتبارات صنایع دستی استان مرکزی پاسخگو نیست # اراک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/03/79 داخلی.اقتصادی.صنعت.صنایع دستی مدیر صنایع دستی استان مرکزی گفت : امسال 220 میلیون ریال برای بخش آموزش صنایع دستی استان اختصاص یافته که این رقم پاسخگوی نیازهای آموزشی این صنعت در منطقه نیست.
مصطفی کمیلی اصفهانی چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در صورتیکه سقف اعتبارآموزشی امسال صنایع دستی استان مرکزی به 500 میلیون ریال افزایش یابد ، بسیاری از مشکلات استـان در زمینه های آموزش و اشتغال برطرف خواهد شد.
وی گفت : در برنامه های آموزشی علاوه برافزایش کیفیت محصولات صنایع دستی ، ذائقه و سلیقه مشتریان نیز مورد توجه قرار می گیرد.
کمیلی اصفهانی اضافه کرد: درشرایطی که سرانه ایجاد اشتغال در بخش صنعت پانصد تا ششصد میلیون ریال است، این سرانه دربخش صنایع دستی ازشش میلیون ریال تجاوز نمی کند.
وی گفت: درصورت توجه مسوولان به صنایع دستی ، این صنعت نه تنها نیاز به ارزبری و تخصص خارجی ندارد، بلکه می تواند به عنوان یک منبع ارزآور مطمئن برای کشور مطرح شود.
این مسوول ازعدم همکاری مناسب بانکها در پرداخت تسهیلات به شاغلان صنایع دستی به عنوان یک معضل عمده نام برد و افزود: همکاری بانکها دراین زمینه در حد انتظار نیست ، ضمن آنکه تسهیلات در نظر گرفته شده بسیاراندک است.
کمیلی عدم برخورداری صنعتگران از مزایای بیمه بازنشستگی و عمر و مشکل بازاریابی تولیدات را از دیگر معضلات صنایع دستی استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از 300 صنعتگر استان در رشته های مختلف صنایع دستی زیر پوشش این سازمان فعالیت دارند.