۱۰ اثر صنایع دستی استان مرکزی مهر اصالت یونسکو دارند

اراک - ایرنا - سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:۱۰ اثر از هنرمندان صنایع دستی این استان در سال‌های متوالی موفق به گرفتن مهر اصالت یونسکو شدند.

«مصطفی مرزبان» روز چهارشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار شامل سه تار محمدرضا اشتری، ۲ اثر گیوه از عبدلله گله سنجانی، ۲ اثر از محمد شمس به نام سوتک، قیچک از امین کشاورز، کمانچه از وحید کشاورز، دهل از احسان طیبی، جلد کتاب تذهیب از میلاد رفیعی، گردنبند آویز از علی غفاری است. 

وی، استفاده از مواد اولیه مرغوب، نوآوری درطرح و روش تولید، سازگاری با طبیعت و قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را از شاخصه‌های دریافت مهر اصالت یونسکو عنوان کرد.



وی بیان کرد: معرفی آثار در پایگاه اطلاع رسانی یونسکو، شرکت در بازار فروش الکترونیکی، حمایت از آثار برای ثبت در سازمان مالکیت‌های معنوی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی از فواید دریافت نشان اصالت است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز گفت: اکنون ۲۹ اثر از هنرمندان صنایع دستی استان در نوبت اخذ مهر اصالت هستند که د ر انتظار مشخصه اصالت در سال ۲۰۲۲ هستیم.

«قاسم کاظمی» افزود: ۹۲ اثر از صنایع دستی استان نیز دارای نشان ملی هستند.

این نمایشگاه ۸۰ اثر از هنرمندان را عرضه کرده و علاقه مندان می توانند تا آخر خردادماه در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ۱۷ تا ۲۰ از آن در خیابان شهید مصطفی خمینی در نگارخانه سرو اراک دیدن کنند.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha