تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
یک هزار و 300 موسسه قرآنی در کشور فعال هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/17 دین.دارالقرآن.موسسه قرآنی همدان - رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: یک هزار 300 موسسه قرآنی در کشور فعالیت می کنند.
مهدی قره شیخلو، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان همدان افزود: یکی از مطالبات اصلی این موسسه ها وجود تشکل یا اتحادیه ای برای پیگیری مطالبات آنها بود.
وی اضافه کرد: به همین منظور، با همت و پیگیری مسوولان هم اکنون در تمامی استان ها اتحادیه استانی موسسات قرآنی راه اندازی شده است و اتحادیه کشوری موسسات قرآنی نیز در همین راستا راه اندازی شده و سه ماه از آغاز فعالیت آن می گذرد.
قره شیخلو همچنین به بیان ماموریت ها و اولویت های مهم سازمان دارالقرآن پرداخت و اظهار داشت: توسعه آموزش و تدریس همگانی قرآن از سنین پایه در رشته های روخوانی و قرائت تا تربیت بر اساس محورهای قرآنی از مهمترین اولویت های این سازمان به شمار می رود.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور افزود: 500 هزار نفر امسال در این کلاس ها آموزش دیدند. بر اساس بودجه و امکانات موجود این سازمان 70 درصد از شرکت کنندگان آموزش عمومی و 30 درصد آموزش های اختصاصی را فرا گرفتند.
وی به تاسیس و راه اندازی خانه های قرآنی اشاره کرد و گفت: علاوه بر موسسه های قرآنی یک هزار و 500خانه قرآنی نیز ساماندهی شده اند.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور بیان کرد: این سازمان 10 میلیارد ریال اعتبار در چارچوب حمایت و ساماندهی موسسه ها و خانه های روستایی قرآنی به موسسه های قرآنی اختصاص داده است.
قره شیخلو اضافه کرد: به همین منظور پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان دهیاری های کشور و همچنین پنج میلیارد ریال دیگر نیز از طرف صندوق مهر رضا به صورت قرض الحسنه به خانه های روستایی اختصاص یافته است.
وی همچنین چاپ و نشر قرآن را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و گفت : کتاب قرآن قبل از انتشار در این موسسه تصحیح می شود و بر این اساس، 18 هزار نسخه قرآن کلی و جزیی سال گذشته توسط این سازمان تصحیح و منتشر شده است.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور اضافه کرد: یکصد نفر مصحح قرآن با این سازمان همکاری می کنند.
قره شیخلو همچنین از راه اندازی مراکز مشاوره قرآنی خبر داد و گفت: در گام نخست، سه مرکز در تهران راه اندازی شد و در صورت مطلوب بودن خروجی آن ، مراکز مشاوره قرآنی در تمامی استان ها نیز راه اندازی می شود.
564/7519 شماره 123 ساعت 18:36 تمام