آیین گرامیداشت مجاهدنستوه آیت الله قاضی امام جمعه فقیددزفول برگزارشد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/14 اجتماعی.داخلی.مناسبتها دزفول _ آیین گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه حضرت آیت الله سید مجد الدین قاضی دزفولی همزمان با سالروز ارتحال این عالم ربانی با حضور جمعی از مردم موحد دزفول ، مسوولان و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاههای این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا در این مراسم که در آستانه سبزقبای دزفول برگزار شد حجت الاسلام محمد جوادمحقق یزدی از اساتید درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تسلیت این روز به عموم شیعیان بویژه مردم ولایتمدار دزفول گفت: مرحوم آیت الله قاضی دزفولی عالمی ساده زیست با صفای دل فوق العاده بود.
وی آیت الله قاضی را از روحانیون اصیل و خدمتگزار دزفول دانست که نقش بی بدیلی در تحولات این شهرستان چه در زمان وقوع انقلاب و چه در جنگ تحمیلی و حمایت های معنوی از رزمندگان ایفا کرد.
این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تشریح زوایای شخصیتی آیت اله قاضی دزفولی پرداخت و با نقل مطلبی از آیت الله معزی در خصوص آن روحانی وارسته گفت: آیت الله معزی از دیگر علمای برجسته ی دزفول همواره می گفت که من 50 سال نافله شبم را با صدای عصای آیت الله قاضی دزفولی که قبل از اذان صبح به مسجد می رفت اقامه کردم که این مطلب نشان از میزان پایبندی آن عالم فاضل به انجام امور عبادی بویژه نماز و نیز بیانگر درجه ی زهد ایشان است.
آیتالله سیدمجدالدین قاضی در سال 1279 ش (1318 ق ) در یک خانواده روحانی در دزفول متولد شد و پس از کسب معارف دینی از محضر علمای بزرگ، ضمن پرداختن به تربیت طلاب و هدایت مردم، مبارزه با طاغوت را نیز پیوسته پیگیری میکرد و در نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) یکی از روحانیون پیشتاز و پیشاهنگ محسوب میشد و همچنین در نبرد 8 ساله حق علیه باطل تلاشهای زیادی کرد.
آیت الله قاضی دزفولی پس از پیروزی انقلاب به عنوان امام جمعه دزفول برگزیده شد و تا پایان عمر در این سنگر مشغول به خدمت بود.
آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی در سیزدهم بهمن 1364 ش برابر با 21 جمادیالاول 1406 ق در 85 سالگی دار فانی را وداع کرد.
538/7279/ 1645 شماره 093 ساعت 14:03 تمام