تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۱
طرح ترافیکی ویژه تابستان در مشهد اجرا می شود ...............................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/03/87 داخلی.اجتماعی.ترافیک.
شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی طرح ترافیکی ویژه ای را برای اجرا در در کلانشهر مذهبی مشهد طی تابستان امسال مصوب کرد.
به گزارش روز سه شنبه استانداری خراسان رضوی، این طرح از روز هشتم تیر ماه در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) که از مناطق پرترافیک و مرکزی شهر مشهد محسوب می شود اجرا خواهد شد.
هدف از تصویب و اجرای این طرح سهولت تردد وسایل نقلیه عمومی در مناطق مرکزی شهر مشهد اعلام شده است.
استاندار خراسان رضوی نیز در نشست شورای هماهنگی ترافیک این استان گفت: با توجه به حجم زایرانی که در فصل تابستان و ایام نوروز وارد مشهد می شوند اجرای طرح ترافیکی امری ضروری است.
محمدجواد محمدی زاده با اشاره به سابقه اجرای این طرح در ایام نوروز امسال و رضایتمندی 61 درصدی زایران و مجاوران حرم مطهر افزود: بر اساس ارزیابی به عمل آمده مهمترین موضوعی که در اجرای این طرح برای مردم دغدغه شده بوده و باید برای آن تدبیری اندیشید، موضوع پارکینگهای عمومی است.
مناطق مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز امسال برای نخستین بار شاهد اعمال محدودیت در تردد خودروهای شخصی بر اساس پلاکهای زوج و فرد بود.
استاندار خراسان رضوی اطلاعرسانی به مردم و زایران را از مهمترین ارکان اجرای موفق طرح ترافیک دانست و از رسانه های جمعی خواست تا در این خصوص به شکل کامل اطلاعرسانی کنند.
وی با اشاره به عزم جدی شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی برای اجرای طرح ویژه ترافیکی تابستان در مشهد همچنین اعمال قانون توسط نیروی انتظامی را از دیگر ملزومات اجرای موفق آن برشمرد.
او از شهرداری مشهد نیز خواست با توجه به ممنوعیت تردد تمامی خودروها در محدوده اجرای طرح، شبکه حمل و نقل شامل اتوبوسرانی و تاکسیرانی را در این منطقه تقویت کند.
وی استفاده از تاکسیهای ون برای جابه جایی مسافر را در این منطقه دارای اهمیت خواند و استفاده از این خودروها را در شبکه حمل و نقل عمومی منطقه محدوده طرح خواستار شد.ک/1 1922/1654/589/660 شماره 046 ساعت 10:21 تمام